Ministerul Finanţelor promite implementarea unui sistem de facturare electronică pentru firme, în relația cu statul

Facturarea electronică

Ministerul Finanţelor va implementa în perioada imediat următoare, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică – e-factură, a anunţat Lucian Heiuş, secretar de stat în MF, la lansarea lucrării “Carta Albă a IMM-urilor din România”, transmite Agerpres. Acesta va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului.

“Dincolo de problemele cauzate de criza sanitară, cercetările arată că 30% dintre IMM-uri consideră că mediul de afaceri este favorabil, una dintre marile probleme fiind birocraţia. Această perioadă ne-a oferit un bun prilej pentru a impune noi metode de lucru în diverse zone ale administraţiei centrale şi locale. IMM-urile dispun acum de mai multe mijloace electronice de interacţiune cu autorităţile şi vom continua să consolidăm digitalizarea administraţiei pentru a elimina celebrele cozi la ghişee. Astfel că, în perioada imediat următoare, Ministerul Finanţelor va implementa în cadrul unui program pilot un sistem de facturare electronică, care va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului, proiectul e-factură”, a spus Heiuş.

În context, acesta a subliniat că nu doar nivelul impozitelor este esenţial pentru anumite afaceri, ci şi dificultatea de a le plăti, dar şi timpul consumat în “hăţişul birocratic”.

Secretarul de stat a dat asigurări că problemele mediului de afaceri “rămân o prioritate pentru Ministerul Finanţelor”, iar relaţia cu ANAF “se va perfecţiona, se va moderniza şi se va globaliza în anii care vor urma”.

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat miercuri, online, cea de-a 19-a ediţie a lucrării “Carta Albă a IMM-urilor din România”. Documentul a intervievat peste 800 de antreprenori şi va prezenta situaţia de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2021, efectele COVID asupra IMM-urilor, dificultăţile cu care se confruntă acestea, nevoile şi sursele lor de finanţare, modalitatea în care inovează, intenţia de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care ţin cont în alegerea partenerului de business.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *