OMV Petrom crede că piața mașinilor electrice din România va continua să crească în următorii ani, chiar dacă anul trecut a scăzut cu peste 30% după ce valoarea tichetului Rabla Plus a fost înjumătățită la 5.000 de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing, a declarat că peste 5 ani, mașinile pur electrice din România vor reprezenta 10% din parcul auto. Drept urmare, compania va continua să înființeze tot mai multe stații de încărcare pentru mașinile electrice.

“Pentru 2024 ne-am propus să ajungem la 1.000 de puncte de încărcare, am ajuns la 900, deci foarte aproape de ceea ce ne-am propus. Ne dorim să fim cel mai important operator din piață și suntem avansați în ambiția noastră de fi cel mai important operator al punctelor de încărcare electrice.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Pentru anul 2025, la sfârșitul lui 2025 ne propunem să ajungem la 1.500 de puncte de încărcare. Cu alte cuvinte, noi continuăm strategia noastră de investitiții. Vom vedea în continuare un interes în această zonă. Într-adevăr, a fost această scădere în 2024, dar cred că în orice tranziție se văd perioade de accelerare a tranziției sau de ritm un pic mai încetinit. Estimăm că 2030, numărul de mașini electrice, doar electrice, nu și hibride, din parcul auto va ajunge la 10%, ceea ce va genera o cerere semnificativă.”

Pe de altă parte, întrebat ce sfat are pentru șoferii care au de ales acum între o mașină clasică și una electrică, el a spus:

“Ce am văzut în 2024, este că a scăzut numărul mașinilor electrice înmatriculate tocmai pentru că a fost diminuată suma care a fost acordată ca subvenție pentru achiziția unei mașini noi. S-a observat în schimb o creștere pentru ceea ce înseamnă mașinile hibride. Ceea ce ne spune nouă că românii în continuare își doresc să aibă un transport care are un grad de poluare mai scăzut și rămân fideli acestui trend de achiziție a unor mașini care au o amprentă de emisii de carbon mai scăzută.

Pe termen lung, ce vedem noi este că, având în vedere taxele care sunt estimate pentru 2027-2028, mașinile electrice vor avea cu siguranță beneficii în plus față de cele clasice.”