OMV Petrom vrea să fie lider de piață al stațiilor pentru mașini electrice / Ce spune un director din companie despre alegerea între clasică și electrică

statie de incarcare electrica / microbuze electrice sursa foto: Nicusor Dan/ Facebook

OMV Petrom crede că piața mașinilor electrice din România va continua să crească în următorii ani, chiar dacă anul trecut a scăzut cu peste 30% după ce valoarea tichetului Rabla Plus a fost înjumătățită la 5.000 de euro.

Radu Căprău, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activitatea de Rafinare și Marketing, a declarat că peste 5 ani, mașinile pur electrice din România vor reprezenta 10% din parcul auto. Drept urmare, compania va continua să înființeze tot mai multe stații de încărcare pentru mașinile electrice.

“Pentru 2024 ne-am propus să ajungem la 1.000 de puncte de încărcare, am ajuns la 900, deci foarte aproape de ceea ce ne-am propus. Ne dorim să fim cel mai important operator din piață și suntem avansați în ambiția noastră de fi cel mai important operator al punctelor de încărcare electrice.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Pentru anul 2025, la sfârșitul lui 2025 ne propunem să ajungem la 1.500 de puncte de încărcare. Cu alte cuvinte, noi continuăm strategia noastră de investitiții. Vom vedea în continuare un interes în această zonă. Într-adevăr, a fost această scădere în 2024, dar cred că în orice tranziție se văd perioade de accelerare a tranziției sau de ritm un pic mai încetinit. Estimăm că 2030, numărul de mașini electrice, doar electrice, nu și hibride, din parcul auto va ajunge la 10%, ceea ce va genera o cerere semnificativă.”

Pe de altă parte, întrebat ce sfat are pentru șoferii care au de ales acum între o mașină clasică și una electrică, el a spus:

“Ce am văzut în 2024, este că a scăzut numărul mașinilor electrice înmatriculate tocmai pentru că a fost diminuată suma care a fost acordată ca subvenție pentru achiziția unei mașini noi. S-a observat în schimb o creștere pentru ceea ce înseamnă mașinile hibride. Ceea ce ne spune nouă că românii în continuare își doresc să aibă un transport care are un grad de poluare mai scăzut și rămân fideli acestui trend de achiziție a unor mașini care au o amprentă de emisii de carbon mai scăzută.

Pe termen lung, ce vedem noi este că, având în vedere taxele care sunt estimate pentru 2027-2028, mașinile electrice vor avea cu siguranță beneficii în plus față de cele clasice.”

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.