Retailerul francez de articole sportive Decathlon este acuzat de mai multe media din Franţa că are printre subcontractorii din China o companie care are legătură cu munca forţată a uigurilor şi că se aprovizionează cu bumbac provenit de la Xinjiang, informează AFP, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Autorităţile chineze impun de peste 10 ani în Xinjiang (nord-vest) măsuri drastice în numele luptei împotriva terorismului, după o serie de atentate sângeroase atribuite de putere unor uiguri. Măsurile, care includ muncă forţată şi lagăre de reeducare, au fost înăsprite începând cu 2017.

Arătat cu degetul de portalul online Disclose şi în emisiunea televizată Cash Investigation, Decathlon este acuzat că se aprovizionează cu produse textile de la firma Qingdao Jifa Group, care foloseşte “o reţea de mână de lucru care realizează muncă forţată în China”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În replică, departamentul de comunicare de la Decathlon a confirmat că se aprovizionează de la firma Qingdao Jifa, dar a precizat: “condamnăm cu fermitate orice formă de muncă forţată. Suntem angajaţi în fiecare zi pentru a garanta integritatea şi respectul drepturilor fundamentale în cadrul activităţilor noastre şi de-a lungul lanţului nostru de crearea de valoare, şi nu vom ezita să reacţionăm şi să luăm toate măsurile necesare dacă acuzaţiile se vor confirma”.

Aceeaşi sursă subliniază că “100% din bumbacul utilizat de Decathlon în fabricarea produselor sale provine de la surse care sunt angajate în practici mai responsabile, garantând absenţa oricărei forme de muncă forţată, incluzând bumbacul ecologic şi reciclat”.

Emisiunea Cash Investigation a prezentat în special cazul produselor care au pe ele logo-ul ligii americane de basket, NBA, cu care Decathlon are un parteneriat din 2021. Retailerul francez susţine că poate vinde produse “în culorile NBA şi ale francizelor NBA în peste 1.700 de magazine Decathlon din întreaga lume şi online”, în Africa, Asia, Europa, Orientul Mijlociu şi America Latină.

În SUA, o lege votată de Congres în luna decembrie 2021 interzice importul oricăror produse provenite de la Xinjiang, cu excepţia cazurilor în care companiile din regiune pot dovedi că produsele lor nu includ muncă forţată.

Retailerul francez Decathlon, care în 2023 a generat vânzări în valoare de 15,6 miliarde de euro în peste 70 de ţări şi un profit de 931 milioane de euro, şi-a revizuit strategia prin reducerea numărului de mărci pe care le comercializează, de la 80 până la 12. Compania are 1.750 de magazine, în primul rând în Franţa, care este cea mai mare piaţă a sa, dar are o prezenţă importantă şi în China.

Decathlon face parte dintr-un conglomerat construit în jurul grupului de retail Auchan, deţinut de familia Mulliez.