Stadiul fizic al lucrărilor la Autostrada Moldovei pe tronsonul Bacău – Pașcani a depășit 20% pe fiecare dintre cele trei tronsoane, arată datele Cestrin. Secțiunea Bacău-Pașcani are o lungime de 77 kilometri
Pe două dintre loturi ale autostrăzii, lotul 3 Mircești- Pașcani și lotul 2 Trifești – Gherăiești, a mers marți 25 februarie 2025 în vizită secretarul de stat la Transporturi, Ionel Scrioșteanu. Pe acest tronson se află primul nod rutier turbion din România.
Stadiul este următorul, a anunțat Scrioșteanu:
✅️ se execută lucrări de umpluturi, fiind realizați 680.000 mc pe Lotul 2 și 700.000 mc pe Lotul 3;
✅️ se execută lucrări de consolidare terasamente (perna loess, scarificare și stabilizare cu lianți hidraulici);
✅️ se execută lucrări de realizare a stratului de formă din balast pe corpul autostrăzii;
✅️ se lucrează la realizarea podețelor situate atât pe aliniamentul autostrăzii, cât și în zonele adiacente (zona nodurilor rutiere);
✅️ continuă forarea, armarea și turnarea piloților aferenți structurilor existente pe cele două loturi, inclusiv ai nodului rutier turbion de la intersecția autostrăzilor A7 x A8;
✅️ se lucrează la toate cele 12 pasaje aferente nodului rutier turbion A7 x A8;
✅️ în paralel, se execută lucrări de realizare a structurilor aferente celor 5 noduri rutiere existente pe aceste loturi (Roman Nord, Roman Vest, Mogoșești Siret, A7 x A8, Pașcani);
✅️ se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice (gaz, telecomunicații, electrice, apă și canal).

Nodul rutier de tip turbion dintre cele 2 autostrăzi A7 şi A8 este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza localităților Stolniceni – Prăjescu și Pașcani, se va întinde pe o lungime de circaa 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal:
🔹️ 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
🔹️ 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8)
🔹️ 5 podețe

Secretarul de stat a precizat că antreprenorul are un ritm bun de lucru și o mobilizare de muncitori (481 persoane) și utilaje (265) eficientă, fapt ce va asigura finalizarea acestui lot în termenul contractual, chiar dacă ăn ultima perioada temperaturile scăzute au dus la suspendarea unor categorii de lucrări.
Autostrada Moldovei A7 este prevăzută în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021, cele 13 loturi unind Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.

Lotul 1 Săucești – Trifești, cu o lungime de 30,3 kilometri este construit de ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL. Potrivit datelor Cestrin, stadiul actual fizic al lucrărilor este de 20,8 la sută. Acestea au început pe 2 mai 2023 și sunt programate să se încheie în noiembrie 2025. Valoarea proiectului este de 1,63 miliarde de lei fără TVA.
Lotul 2 Trifești – Gherăiești, are 18,99 kilometri și este construit de tot de ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL. Acesta este la un stadiu fizic de 21,6 la sută și trebuie să fie gata tot în luna noiembrie a acestui an. Valoarea proiectului este de 1,27 miliarde de lei fără TVA.
Iar lotul 3, Mircești – Pașcani, cu o lungime de 28 de kilometri, și construit de ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, este cel mai avansat, cu un stadiu fizic de 25%. Finalizarea este prevăzută pentru luna noiembrie 2025. Valoarea proiectului este de 1,76 miliarde de lei fără TVA.