VIDEO & FOTO Asociația Pro Infrastructură crede că lotul 3 Pantelimon – Afumați din Autostrada A0 Nord va fi gata în primăvara anului viitor

lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord dintre Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2) Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Asociația Pro Infrastructură estimează că lotul 4 Cernica-Pantelimon din Autostrada A0 Nord poate fi gata în 2025, însă lucrările de pe lotul 3 Pantelimon – Afumați vor depăși termenul contractual și vor fi gata în martie-aprilie 2026.

În ceea ce privește porțiunea de pe A0 unde lucrează o firmă din China, lucrurile stau “nu rău, dar nici bine.”, spune Asociația Pro Infrastructură.

Astfel, potrivit Asociației încă mai sunt ceva șanse ca în decembrie 2025 să circulăm pe cei 8,6 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord dintre Pantelimon (DN3) și Afumați (DN2), dar antreprenorul trebuie să mărească mult mobilizarea ca acest obiectiv să devină realitate.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Contractul cu chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) a fost semnat în 16.03.2023, are ordin de începere emis în 22.05.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Abia în 06.08.2024 s-a emis și a doua autorizație de construire aferentă restului tronsonului, mai bine de 6 kilometri, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Așadar, termenul de finalizare actualizat este începutul lunii februarie 2026.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

“Mobilizarea nu este rea, dar nici suficient de bună încât să se inaugureze lotul în decembrie 2025. Iarna și experiența pe șantiere ne arată că dacă nu deschizi cel târziu în decembrie, trebuie să aștepți primăvara. Dacă chinezii nu vor reuși URGENT să mărească semnificativ ritmul de execuție, vor depăși termenul contractual și sectorul va fi dat în trafic cel mai devreme în martie-aprilie 2026.”, conchide Asociația Pro Infrastructură.

Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A 0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție. Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021)  care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Termenul contractual de finalizare a întregului proiect este anul 2025. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport.

Pe de altă parte, cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, consideră Asociația Pro Infrastructură.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizație de construire a fost emisă în aprilie 2023 și cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuție în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

“Este extrem de greu să fie respectat și să avem o inaugurare în 7 luni de zile, dar sfârșitul anului este încă în cărți dacă:

1. În perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica, restricțiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice în decursul anului și vor permite constructorului să execute (aproape) orice fel de lucrări la podul peste lac. Ori vor fi ignorate de antreprenor și autorități.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

2. UMB va aloca suficiente forțe pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi. Și în 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar și pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 și 2026.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

3. Vecinii chinezi de la CCECC vor termina lotul 3, având în vedere că nu există nod prevăzut între Autostrada A0 și DN3, nici pe contractul cu UMB, nici pe cel al chinezilor. Există desigur și soluția alternativă: o conexiune provizorie în DN3.”

Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.

 

Comentarii

  1. Alo,
    “potrivit Asociației încă mai sunt ceva șanse ca în decembrie 2025 să circulăm pe cei 8,6 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Nord”
    🤣
    Nu mai faceti prognoze nerealiste!
    Ajuta cu ceva ciotul ăla?

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.