Eyerim, brand de ochelari din Slovacia, intenționează să facă din România un punct strategic al expansiunii sale regionale din 2025. Compania estimează vânzări de 21 de milioane de euro pe măsură ce își accelerează tranziția de la retailer online de modă la optician cu servicii complete.
„România este una dintre cele mai dinamice piețe din regiune și un test-cheie pentru trecerea noastră de la retailer de modă la optician online cu servicii complete”, a declarat Yassaman Omidbakhsh, co-fondator și co-CEO al Eyerim. „Considerăm că aceasta este mai mult decât o oportunitate comercială, este locul în care ne perfecționăm modul de educare a pieței, de consolidare a încrederii și de dovedire a faptului că achiziționarea online a ochelarilor de vedere poate fi la fel de personală și de fiabilă ca și offline.”
Eyerim a înregistrat o creștere a veniturilor de 25% în 2023 și de 32% în 2024, determinată de investițiile în infrastructura digitală, logistică și operațiunile cu clienții. De asemenea, compania și-a extins prezența offline, integrând showroom-urile din Bratislava și Praga într-un model digital-first care sprijină, mai degrabă decât înlocuiește, vânzările online.
România, care s-a lansat la doi ani după Slovacia și Republica Cehă, rămâne o piață exclusiv online. Compania nu are planuri pentru locații fizice în această țară înainte de sfârșitul anului 2025, dar o menționează ca fiind una dintre zonele sale geografice cu cea mai rapidă creștere.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
România a contribuit cu peste 10% din veniturile totale ale Eyerim în 2024, la egalitate cu creșterea din Polonia, majoritatea pentru ochelari de soare. Compania intenționează să își extindă segmentul de ochelari de vedere și să se concentreze pe educarea clienților cu privire la beneficiile achiziționării de produse optice online.
„Retailul optic din Europa de Est se bazează încă pe sisteme fragmentate care nu mai răspund așteptărilor consumatorilor moderni”, a declarat Martin Zahuranec, co-fondator și co-CEO al EYERIM. „Dorim să fim pionierii unui model bazat pe transparență și empatie, pentru a oferi un serviciu pe care ni l-am dori pentru noi înșine. Este vorba despre schimbarea modului în care oamenii gândesc despre ochelari, eliminarea barierelor învechite și crearea acelui moment de surpriză când clientul spune: „A fost mai ușor decât am crezut”. România este locul în care credem că această transformare poate lua amploare.”
Fondată în 2015 de Yassaman Omidbakhsh și Martin Zahuranec, ambii cu experiență anterioară în dezvoltarea comerțului electronic în Asia de Sud-Est, Eyerim a strâns peste 5,7 milioane de euro în patru runde de finanțare de la investitori precum Neulogy Ventures, Eterus Capital, Inovo și 3TS Capital.