Google a lansat o nouă iniţiativă de producţie cinematografică şi TV, denumită ”100 Zeros”, cu scopul de a identifica proiecte pe care le poate finanţa sau co-produce, relatează Business Insider, conform News.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Mişcarea vine în contextul în care industria de divertisment este afectată de costurile ridicate de producţie şi de perspectiva unor noi tarife impuse de SUA filmelor realizate în străinătate.
Proiectul este o colaborare pe termen lung între Google, parte a grupului Alphabet, şi Range Media Partners, o firmă de talente şi producţie cunoscută pentru filme precum ”A Complete Unknown” şi ”Longlegs”.
Iniţiativa face parte dintr-un efort mai larg al Google de a promova noile sale produse în domeniul AI şi al tehnologiilor de realitate mixtă.
Potrivit raportului, Google a susţinut deja campania de promovare pentru filmul horror independent ”Cuckoo”, iar ”100 Zeros” figurează printre producătorii peliculei pe platforma Letterboxd.
Google şi Range Media au anunţat luna trecută că vor colabora timp de 18 luni pentru a produce filme dedicate inteligenţei artificiale. Primele două titluri, ”Sweetwater” şi ”LUCID”, urmează să fie lansate până la finalul acestui an.
Deşi Google deţine platforma YouTube, sursa citată precizează că ”100 Zeros” nu va folosi YouTube ca canal principal de distribuţie. Obiectivul este ca proiectele dezvoltate să fie vândute către studiouri tradiţionale şi servicii de streaming precum Netflix.
YouTube a încercat anterior producţia de conţinut original prin proiectul ”YouTube Originals”, lansat în 2016, dar acesta a fost închis în 2022, compania orientându-se din nou către videoclipuri generate de utilizatori şi conţinut de tip Shorts, în stilul TikTok.
Această iniţiativă oferă Google o cale de a-şi consolida influenţa culturală în competiţia globală din domeniul AI, unde încearcă să crească adoptarea platformei Gemini, rival direct al ChatGPT dezvoltat de OpenAI.