Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre renegocierea PNRR: “Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”. Acesta admite că are “mari semne de întrebare” în ceea ce privește finalizarea proiectelor feroviare

European banknotes with the sign Pnrr, concept of a financial help. European banknotes with the sign „Pnrr”, concept of a financial help.

“Nu există niciun pericol” ca Ministerul Transporturilor să piardă bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, a spus azi ministrul de resort, Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acesta a fost prezent azi la semnarea contractului pentru construcția celui de-al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca și a fost întrebat de jurnaliști care e mandatul cu care merge ministrul Marcel Boloș pentru renegocierea PNRR la Bruxelles.

“Aceste lucruri trebuie să fie prezentate după ce se ajunge la un acord cu Comisia Europeană și după ce se negociază. Fostul prim-ministru și Marcel Boloș (ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene) au avut discuții cu toți miniștrii de linie, printre care și cu mine. Întrebarea a fost fost simplă, legată de stadiul de implementare a diverselor proiecte: dacă vom reuși până în vara anului viitor să terminăm proiectele prinse în PNRR. Chiar dacă la toate consiliile de miniștri din ultimii ani aproape toate țările membre susțin prelungirea termenelor pentru proiectele de infrastructură, noi plecăm de la ce e stabilit acum – că acestea trebuie finalizate până vara viitoare ca să fie decontate din PNRR. De aici a pornit discuția”, a spus Grindeanu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Ministrul a subliniat că MT are o “rezervă” de proiecte.

“Noi suntem un caz special la Transporturi , fiindcă sunt 7,23 miliarde acum, după actualizare, din PNRR, parte granturi, parte împrumuri. Noi avem proiecte de 20 de miliarde la Transporturi. Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi, chiar dacă unele proiecte merg mai încet, altele mai repede, pentru că noi avem un buffer care se duce de aproape 3 ori mai mult. 7,2 miliarde – atâta primim, diferența de 13-14 miliarde sunt alte proiecte care sunt finanțabile prin bugetul de stat. Ceea ce mă preocupă este ca nu cumva să piardă Ministerul Transporturilor vreun euro. Nu suntem în această situație. Chiar dacă am mari semne de întrebare că anumite proiecte vor fi finalizate (la termen, n.red.), nu pe zonă rutieră, pe feroviar. De aici am plecat, într-o discuție deschisă, având această rezervă de 13 miliarde și putând să mut parte din aceste proiecte mai ales de pe zona feroviară pe celelalte forme de finanțare – Programul operațional de Transporturi, fondul de modernizare. Principala preocupare și în viitor e ca MT să nu cumva să aibă bani mai puțini, ar fi și greu să aibă, având această rezervă de proiecte”, a spus Grindeanu.

 

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.