Producătorul auto Mitsubishi Motors a decis să nu investească în divizia de vehicule electrice a Renault, modelul auto Ampere, o schimbare a strategiei pentru mașini electrice a producătorului auto nipon, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Anterior, Mitsubishi anunţase o investiţie de până la 200 milioane de euro în Ampere.

Luni, compania niponă a dat asigurări că va continua să dezvolte noi maşini pe baza modelelor Renault.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

“Compania îşi menţine angajamentul de a explora potenţiale metode pentru a continua colaborarea, inclusiv potenţialele vehicule OEM (producător de echipamente originale) furnizate de Renault şi Ampere”, se arată în comunicatul Mitsubishi.

Producătorul auto nipon Nissan a renunţat în ultimele luni să mai investească în Ampere, pentru a economisi bani şi a finanţa un plan major de restructurare.

Un purtător de cuvânt al Renault a declarat că Ampere generează suficient numerar pentru a sprijini dezvoltarea sa “fără a avea nevoie de finanţare din partea acţionarilor minoritari”.

Grupul auto francez Renault a raportat luna trecută majorarea vânzărilor, în pofida dificultăţilor cu care se confruntă piaţa auto mondială.

Vânzările grupului pe plan global au crescut cu aproape 3% în primul trimestru din 2025, la peste 500 de mii de vehicule, pe fondul majorării cererii pentru modelele electrice, cum ar fi R5. Renault este mai puţin afectată de taxele vamale americane decât Volkswagen AG şi Stellantis NV, deoarece nu are vânzări în SUA. Compania se concentrează în special pe Europa şi a anunţat că, probabil, va amâna aducerea mărcii Alpine în SUA, planificată iniţial pentru 2027, din cauza taxelor vamale americane.

Directorul general Luca de Meo încearcă să reducă costurile pentru noile vehicule electrice (EV) prin parteneriate, în timp ce accelerează perioada de dezvoltare cu ajutorul echipei de ingineri din China. Compania intenţionează să lanseze anul acesta şapte noi modele, inclusiv vehiculul electric Renault 4 şi Dacia Bigster.