Autostrada A0 Nord A1-DN1 începe să arate a șantier, consideră Asociația Pro Infrastructură.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“După emiterea autorizației de construire în 23 ianuarie 2025 pentru o mare parte din lucrări și startul ratat din prima parte a primăverii, lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter începe să arate a șantier. Nu este însă suficient: așteptăm noi forțe în teren ca să și devină realitate promisiunea celor doi antreprenori că vor da în folosință ultima verigă a inelului de 100 kilometri din jurul Capitalei până la sfârșitul anului viitor.”, scrie Asociația pe pagina sa de Facebook.

Contractul a fost semnat în 20.09.2023, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție, amintește ONG-ul, care adaugă : “Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23.01.2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026.”

Italienii de la Pizzarotti vor executa lucrările de drum pe segmentul vestic, între DJ601A (Bâcu) și DN1A (Mogoșoaia/Buftea), iar românii de la Retter se vor ocupa de secțiunea dintre DN1A și limita cu lotul 2 (la sud de Corbeanca) și tot ei vor face toate cele 10 structuri de pe toți cei 17,5 kilometri ai tronsonului, mai precizează Asociația Pro Infrastructură.

Lucrările pe acest lot au a început la jumătatea lunii martie 2025. Acesta era singurul pe care nu se lucra din Autostrada A0.
Cât privește un posibil termen de finalizare a acestui lor, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a declarat în urmă cu o săptămână: “Am avut astăzi discuții consistente și aplicate, în acest șantier, cu antreprenorii și, având în vedere pregătirea și mobilizarea pe tot amplasamentul, pot să vă spun că va fi o surpriză plăcută. Estimez că primul tronson, între Dn 1 și Dn 1A va fi dat in trafic înainte de termenul contractat, acest lucru fiind posibil chiar până în luna mai anul viitor iar restul, lotului până la A1, în toamna anului viitor, maximum în termenul contractat.”

Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.
