CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri a lansat în licitație contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al centurii Craiova Sud-Vest, segmentul lipsă cu o lungime de 15 kilometri care va „închide“ inelul de centură.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Ocolirea municipiului se realizează, în prezent, pe Centura Nord (indicativ DN 65 F) care se desprinde din zona Aeroportului Craiova și se descarcă în DN 6, legătura spre Drobeta Turnu Severin și Timișoara, iar până la sfârșitul anului (2025), după numeroase întârzieri și extensii, ar urma să fie deschisă și Centura Craiova Sud, contractul în derulare cu antreprenorul Rizzani (Italia).
Centura Craiova Sud-Vest se desprinde din zona localității Braniște, comuna Podari, DN 56 și se continuă până la conexiunea cu segmentul de nord, DN 65 F-DN 6, conform datelor pe care le-a consultat Economedia.
Durata contractului este de 6 luni, iar valoarea estimată a Studiului de fezabilitate de 2,5 milioane lei, fonduri de la Buget. Ca pondere, prețul licitației reprezintă 40%, componenta tehnică 32%, iar experiența deținută de personalul firmei care va câștiga contractul, 28%.
„Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire a municipiului Craiova în vederea asigurării infrastructurii de baza necesare cererii de transport în creștere, asigurând totodată un grad sporit de siguranță a traficului. Centura de ocolire a Municipiului Craiova Sud Vest DN56 – DN6 se va desprinde din DN56 la km 2+950 in dreptul localitatii Braniste, comuna Podari, unde va fi realizata intersectie la nivel cu giratie si va continua pana la intersectia cu Centura de Nord la intersectia cu DN6. Traseul centurii de ocolire a Municipiului Craiova pe zona de sud- vest are o lungime estimata de cca 15,00 km“, arată documentația de licitație.
În cadrul Studiului de fezabilitate se va stabili dacă Centura Craiova Sud-Vest va avea tot o singură bandă pe sens sau va fi preluat modelul Centurii Timișoara Vest, la profil de 2X2. Centura Craiova Nord (DN 65 F) va fi dublată de primul lot (10 km) al Autostrăzii Craiova-Filiași, licitație cu 4 oferte depuse.
La începutul anului, CNAIR a avizat proiectul unui drum de legătură între Uzina Ford și Centura Craiova și DEx 12, atât cu traseu pe infrastructura existentă cu posibilitatea de lărgire la două benzi/sens, cât și cu traseu nou.