Contractul pe Centura Craiovei într-o proporţie foarte mare probabil că va fi reziliat, a afirmat, marţi seara, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la dezbaterile pe marginea proiectului de buget al Ministerului Transporturilor pentru anul 2025, din comisiile reunite de buget-finanţe, transmite Agerpres.
„Pe Centura Craiovei, într-o proporţie foarte mare probabil vom rezilia contractul acolo. Nu am înţeles niciodată postura asta în care mă aflu, să fac acţiuni de acest tip, şi am încercat de fiecare dată să găsesc soluţii să meargă un contract înainte, dar nici nu am ezitări, dacă acel contract se opreşte, să fac rezilieri. Şi am făcut. Am făcut pe Centura Timişoarei şi bine am făcut, pentru că a câştigat o companie care în 6 luni a terminat-o. Am mai reziliat DN2 – A2 şi sper ca lucrurile să meargă înainte. Vă spun că decizia este în mod normal luată de a rezilia. Eu pe acea bucată nu mai am răbdare. Au fost numeroase întâlniri încercând să-i capacităm, se pare că nu se poate”, a afirmat Grindeanu, răspunzând unei întrebări venită din rândul membrilor comisiilor.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri care trece pe lângă Uzina Ford, a fost semnat în ianuarie 2022 cu firma Rizzani (Italia), termenul de realizare fiind de 15 luni.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis mai multe avertismente constructorului Rizzani (Italia), care a întârziat lucrările, în special la pasajul pe care compania italiană îl construiește pe sub Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara. Constructorul a cerut numeroase păsuiri privind termenul de inaugurare.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
Șoseaua cu o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale : DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Obiectivul de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6” este amplasat în zona de Sud a Municipiului Craiova, și face legatura între DN 56 ( Craiova-Calafat) – DN 55( Craiova-Bechet) – DN 6( Craiova-Caracal), În momentul de față traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Lungimea noului drum va fi de 9.889 km, se vor construi două parcări, una pe sens, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.” a transmis CNAIR. Un alt proiect de infrastructură foarte important pentru constructorul auto din Bănie este drumul de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova-Pitești.
Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65.
Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.
Același constructor lucrează la modernizarea Centurii București Sud între Domnești și Jilava, un tronson cu o lungime de 15 kilometri, un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru, după cum Economedia a explicat aici.