Sectorul HoReCa trage un semnal de alarmă: Suntem vizați de 19 instituții cu rol de control

protest horeca, centrul vechi, restaurante, cafenele Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Sectorul HoReCa este vizat de 19 instituții cu rol de control, dintre care 8 au autoritatea legală de a suspenda activitatea unei unități în mod direct, au evidențial actorii din sector, la evenimentul F&B Innovation Camp, la care au participat peste 140 de profesioniști din HoReCa, retail și tech.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, a atras atenția asupra presiunii continue la care sunt supuși angajații din restaurante, bucătării sau servicii de livrare, în lipsa unui cadru real de susținere psihologică și organizațională. Totodată, a fost evidențiată o problemă sistemică majoră:

„Suntem cel mai controlat sector din economie și, din păcate, vizitele nu sunt gândite ca ocazii de sprijin, ci de sancțiune. Această presiune administrativă se răsfrânge asupra antreprenorilor și angajaților și contribuie la instabilitatea generală a domeniului”, a declarat Florin Maxim.

România, noul pol de inovație alimentară în Europa de Est

Jucătorii din sector au subliniat potențialul României de a deveni un lider regional în industria foodservice. Cu o piață estimată la 7,3 miliarde euro și o penetrare a livrărilor în creștere accelerată, dar cu o frecvență redusă a ieșirilor la restaurant, România este în plină transformare, afirmă aceștia. Recomandările experților au vizat tranziția către modele de business integrate, în care livrarea, digitalizarea și sustenabilitatea devin piloni strategici.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

„România se află în punctul în care, în segmentul alimentar, brandurile locale reușesc să concureze de la egal la egal cu cele internaționale. Următorul pas este să reușim să scoatem pe piețele internaționale aceste produse, iar pentru acest lucru este nevoie atât de curaj antreprenorial cât și de o strategie națională care să ofere sprijin produselor locale pregătite de internaționalizare,” a afirmat Radu Timiș Jr., CEO CrisTim.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.