Banca Naţională a Moldovei a creat o platformă digitală, un consilier virtual cu numele Mihai, care să ajute angajaţii din bancă pe subiectele specifice domeniului lor de activitate, a declarat Anca Dragu, guvernatoarea Băncii Naţionale a Moldovei (BNM), transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„La nivelul băncii avem un mic grup care se ocupă de inteligenţă artificială şi am dezvoltat o platformă care să ne ajute pe toţi cei din bancă pe subiectele din domeniul nostru, să găsim cele mai bune răspunsuri. Se cheamă Mihai, acest coleg al nostru, şi tare mi-ar plăcea într-o altă discuţie să vin să-l şi prezentăm pe colegul nostru de la Banca Naţională a Moldovei”, a spus Anca Dragu, la conferinţa ”România în vâltoarea crizelor. Riscuri, oportunităţi şi ancore pentru dezvoltarea sistemului financiar-bancar în noul context naţional şi global”, organizată de Grupul de presa MediaUno.
Alte subiecte abordate de ea au fost digitalizarea şi succesul de care se bucură serviciul de plăţi instant.
„Și Republica Moldova este o ţară cu un grad de digitalizare semnificativ. Peste 60% din toate documentele de care o companie are nevoie le poate procura, le poate depune sau procura din partea statului prin interacţiune online şi nu este puţin lucru. Avem peste un milion de tranzacţii în fiecare lună la o populaţie totală de 2,4 milioane. Este într-adevăr un succes şi este o percepţie foarte bună din partea mediului de afaceri”, a afirmat Anca Dragu.
Ea a menţionat că Banca Naţională a primit recent un premiu din partea mediului din afaceri pentru contribuţiile instituţiei și că sectorul bancar din Moldova este stabil şi robust, cu circa 90% din active în zona investitorilor din zona Uniunii Europene.
Totodată, gradul de intermediere financiară este în creştere, la 27%, comparativ cu 23-24% la sfârşitul anului 2023.