Ministrul Educației din Republica Moldova spune că instituția este „în proces de explorare” a modalităților prin care poate fi folosită în învățare inteligența artificială. Întrebat dacă AI ar putea ușura viața tinerilor și dacă ar putea fi introdusă în procesul educațional, Dan Perciun a spus că va avea un răspuns în următoarele 6 luni: „Trebuie să căutăm plusurile și să vă pregătim să o utilizați corect, să o utilizați etic (…) și tare important în școală e să ținem minte niște lucruri, ca să putem face față dezinformării”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Declarațiile au fost făcute în conferința „Inovație în educație: Erasmus+ și STEAM fără frontiere în Moldova“, din data de 10 iunie 2025, la care a participat și Roxana Mînzatu, vicepreședinta executivă a Comisiei Europene.
Ministrul Educației din Republica Moldova a fost întrebat de un tânăr despre cum poate fi folosită inteligența artificială în procesul educațional. Dan Perciun a spus că în prezent instituția analizează acest aspect și că trebuie să „căutăm plusurile”, deși a recunoscut că este un pic „îngrijorător la capitolul teze pentru că e cam greu să verificăm dacă utilizăm corect sau nu”.
Dan Perciun a spus că „valul (n. red inteligenței artificiale) vine oricum peste noi, nu putem să ne închidem în căsuța noastră și pretindem că trăim într-o lume în care asta nu se întâmplă”.
Ministrul Educației din Republica Moldova a subliniat că în același timp e importantă învățarea și memorarea în școală: „Dacă vrem să facem față dezinformării, trebuie să știm aici, în creierul nostru, niște adevăruri, ca atunci când suntem confruntați cu falsuri, când suntem confruntați cu informații despre vaccinuri, când suntem confruntați cu, nu știu, cu informații despre cum să învârte soarele sau nu, să știm dacă e adevărat sau nu, pentru că dacă de fiecare dată o să mergem pe internet pentru a căuta răspunsuri, n-o să putem să filtrăm suficient”.