Circulația pe lotul 3 de pe A0 București Sud se apropie de deschidere, iar grecii de la Aktor mai au de făcut doar lucrări de mici anvergură, a transmis joi directorul general al Companiei de Drumuri (CNAIR), Cristian Pistol.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Circulația pe lotul 3 al A0 Sud (Joița-Bragadiru) se apropie de deschidere! Constructorul grec Aktor este în plin proces de finalizare a ultimelor lucrări necesare pentru a permite deschiderea circulației pe acest tronson esențial.
Mai sunt de realizat câteva lucrări de mică anvergură, dar indispensabile pentru siguranța și funcționalitatea autostrăzii:
– montarea a 3 km de parapete;
– instalarea a 7 atenuatori de șoc;
– fixarea plaselor de protecție pe 6 structuri;
– montarea consolelor la 15 stâlpi;
– trasarea a 3 km de marcaje rutiere;
– instalarea a 7 km de gard de protecție;
– montarea a 200 m de panouri fonoabsorbante;
– instalarea a 10 portaluri de semnalizare pe A1;
– finalizarea relocării rețelei de înaltă tensiune care intersectează traseul autostrăzii
Mă aștept ca această ultimă etapă să fie finalizată în scurt timp, permițând șoferilor să beneficieze de o autostradă modernă și sigură.”, a transmis Cristian Pistol.
Miercuri, secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a anunțat că Aktor a notificat Compania de Drumuri pentru recepția lotului 3 de pe Autostrada A0 Sud, la finalul lunii iunie.
Amintim că Aktor a ratat recent și termenul asumat anterior de 15 iunie pentru inaugurarea lotului 3 de pe Autostrada A0 Sud. Termenul inițial de finalizare a acestui lot de autostradă era sfârșitul anului 2023, dar mobilizarea slabă a constructorului a întârziat proiectul în mod repetat.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat anterior pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că „o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.
În schimb, constructorul grec intenționează să își extindă prezența pe piața construcțiilor din România în lunile și anii următori.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu și șeful CNAIR, Cristian Pistol, au fost să vadă cum arată cei 18 km ai șantierul lotului 3 al A0 Sud (Bragadiru-Joița).Constructorul grec a dat asigurări că pe data de 15 iunie (2025) se va deschide circulația și pe acest ultim lot al A0 sud, a spus Grindeanu, care a adăugat că din acel moment se va putea circula în regim de autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12).
Ministrul a precizat că procedurile de recepţie la lotul 3 al A0 Sud (Bragadiru-Joiţa) vor începe la 31 mai astfel încât în maximum două săptămâni după această dată să poată fi dat în circulație.
Pe 11 martie, constructorul grec Aktor anunța că a finalizat instalarea grinzilor la pasajul Țegheș de pe Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud și lucrările au ajuns la un stadiu fizic de peste 92%, și dădea asigurări că segmentul va fi gata pentru darea în trafic la finalul lunii aprilie.
Digi24 anunțat recent că tronsonul de 18 kilometri dintre Bragadiru și Joița a suferit o nouă amânare. Inițial planificată pentru 15 aprilie, data finalizării a fost mutată la începutul lui iulie, cu o întârziere totală de un an și opt luni față de planurile inițiale. Constructorul grec responsabil de acest tronson a acumulat ani de întârzieri și este amenințat cu penalizări severe, deoarece nu a finalizat nici măcar toate podurile și pasajele necesare.
Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podețe, două parcări de scurta durata și două zone de servicii.
Lotul 3 (Bragadiru – Joița) este singurul sector al A0 Sud care împiedică acum asigurarea continuității traficului rutier pe autostradă între A1 și A2, pe direcția Pitești – București – Constanța.