Pe data de 30 iunie plus-minus una, maximum două zile vom da în trafic acest lot, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Pe principalul pasaj de pe lotul 3 Joița-Bragadiru al Autostrăzii, și anume pasajul peste Calea Ferată București-Craiova, au fost făcute deja testele de siguranță, a mai spus secretarul de stat.
– pe principalul pasaj de pe acest lot de autostrada, și anume pasajul peste Calea Ferata București-Craiova, au fost finalizate testele de siguranță, statice și dinamice, necesare înaintea etapei de recepție
– continua montarea parapetului de protectie in mai multe sectoare, cu preponderență in zona nodului rutier cu A1 și a bretelelor aferente
– se finalizează montarea camerelor de luat vederi aferente sistemului ITS
– continuă montarea gardului perimetral de protectie
– continua montarea plaselor antisuicid pe pasajele peste autostrada
– continuă pregătirea panourilor și a portalurilor ce urmează a fi montate pe A1-București-Pitesti in zona nodului rutier cu A0 in acest sens, va reamintesc că, vor fi instituite restricții de circulație pe autostrada A1, zona nodului rutier cu A0, săptămâna viitoare pe calea 2 (Pitesti-București) in noaptea de 23-24 iunie și pe calea 1 în nopțile de 24-25 iunie și 25-26 iunie, intervalul orar 23:00 – 04:00.
Amintim că Aktor a ratat recent și termenul asumat anterior de 15 iunie pentru inaugurarea lotului 3 de pe Autostrada A0 Sud. Termenul inițial de finalizare a acestui lot de autostradă era sfârșitul anului 2023, dar mobilizarea slabă a constructorului a întârziat proiectul în mod repetat.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat anterior pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că „o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.
În schimb, constructorul grec intenționează să își extindă prezența pe piața construcțiilor din România în lunile și anii următori.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu și șeful CNAIR, Cristian Pistol, au fost să vadă cum arată cei 18 km ai șantierul lotului 3 al A0 Sud (Bragadiru-Joița).Constructorul grec a dat asigurări că pe data de 15 iunie (2025) se va deschide circulația și pe acest ultim lot al A0 sud, a spus Grindeanu, care a adăugat că din acel moment se va putea circula în regim de autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12).
Ministrul a precizat că procedurile de recepţie la lotul 3 al A0 Sud (Bragadiru-Joiţa) vor începe la 31 mai astfel încât în maximum două săptămâni după această dată să poată fi dat în circulație.
Pe 11 martie, constructorul grec Aktor anunța că a finalizat instalarea grinzilor la pasajul Țegheș de pe Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud și lucrările au ajuns la un stadiu fizic de peste 92%, și dădea asigurări că segmentul va fi gata pentru darea în trafic la finalul lunii aprilie.
Digi24 a anunțat la începutul lui martie 2025 că tronsonul de 18 kilometri dintre Bragadiru și Joița a suferit o nouă amânare. Inițial planificată pentru 15 aprilie, data finalizării a fost mutată la începutul lui iulie, cu o întârziere totală de un an și opt luni față de planurile inițiale. Constructorul grec responsabil de acest tronson a acumulat ani de întârzieri și este amenințat cu penalizări severe, deoarece nu a finalizat nici măcar toate podurile și pasajele necesare.
Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podețe, două parcări de scurta durata și două zone de servicii.
Lotul 3 (Bragadiru – Joița) este singurul sector al A0 Sud care împiedică acum asigurarea continuității traficului rutier pe autostradă între A1 și A2, pe direcția Pitești – București – Constanța.