La 10 luni de la inundațiile devastatoare care au lovit județul Galați, 2.000 de gălețeni au zilnic de suferit. Persoanele care călătoreau zilnic pe acest traseu au fost nevoite să apeleze la mijloace alternative de transport. Autoritățile feroviare nu știu nici acum când vor putea începe reparațiile la calea ferată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„SRCF Galați a organizat și finalizat licitația pentru desemnarea operatorului care va executa lucrările și care are ca obiectiv repararea zonelor afectate de inundațiile din septembrie 2024.

Având în vedere lipsa fondurilor necesare, SRCF Galați, nu poate, în acest moment, iniția semnarea contractului și demarararea execuției lucrărilor.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

CFR SA a făcut demersuri, la solicitarea SRCF Galați, către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii-Direcția Transport Feroviar, pentru alocarea resurselor financiare, prin suplimentarea bugetului CFR SA cu suma necesară, din Fondul de Rezervă Bugetară aflat la dispoziția Guvernului României”, a declarat Gabriel Oprea, directorul Regionalei de Căi Ferate Galați, pentru G4Media.

cale ferată Galați Bârlad inundații
Sursa foto Dumitru Tudose

Calea ferată între Galați și Bârlad a fost afectată pe o porțiune de aproape nouă kilometri de viiturile din septembrie 2024, preciza la acel moment Gabriel Oprea.

Circa 2.000 de călători sunt afectaţi de întreruperea transportului feroviar pe acest traseu, soluţia pe care gestionarul liniei de cale ferată a luat-o în considerare imediat după inundații fiind introducerea de autocare şi microbuze pentru transportul călătorilor.

„Din câte am vorbit cu colegii de la Transferoviar Infrastructură, urmează să se introducă pe această distantă microbuze şi autobuze pentru transportul călătorilor, pentru că sunt afectaţi mulţi călători. În medie, erau deserviţi circa 2.000 de călători, din care 900 cu abonamente lunare. Erau 23 de trenuri care circulau pe acest traseu”, a mai adăugat directorul Regionalei de Căi Ferate Galați.

Circulaţia trenurilor pe secţia Galaţi -Târgu Bujor – Bârlad a fost oprită pe 16 septembrie 2024, ca urmare a inundaţiilor care au afectat judeţul Galaţi.