VIDEO Cele mai noi imagini cu alunecarea de teren de la Oiejdea, zona „critică” pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda. Ce mai e de făcut pentru deschiderea circulaţiei între Alba Iulia şi Aiud

A 10 Oiejdea

Cele mai noi imagini surprinse în zona Oiejdea, pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda, arată că, cel mai probabil, lucrările pentru consolidarea dealului nu vor fi terminate până la finalul anului, iar eventuala deschidere a circulaţiei se va face pe un singur sens (sistem half profile) pe segmentul cu alunecarea de teren. La Oiejdea, lângă Teiuş, pe lotul 2 al Autostrăzii A 10, este o zonă „critică” după cum preciza, la verificarea pe şantier, conducerea Companiei de Drumuri.

Imaginile din dronă postate pe canalul YouTube de Adisan arată că, la Oiejdea, pe câteva sute de metri în zona alunecării de teren este asfaltat un singur sens, iar constructorul nu a mai montat parapetele median de protecţie, posibil pentru ca la deschidere, traficul să se desfăşoare pe o o singură bandă pentru fiecare direcţie.

https://www.youtube.com/watch?v=6RuVefNQGZw

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

De altfel, pentru acest sistem (half profile), un bypass de pe o cale pe alta pe aproximativ un kilometru a pledat şi fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu pentru Economedia: „Pe Sebeș – Turda trebuie să fii rău voitor să nu se deschidă, este pseudofinalizat. Stratul de uzură este complet pe o mare parte din lungime, sunt instalați parapeții de protecție, cred că au început și marcajele rutiere. Mai sunt două-trei zone punctuale unde trebuie finalizată complet autostrada, dintre care singurul punct mai cu emoții este la dealul de la Oiejdea, unde sunt niște consolidări mai speciale. Acolo e posibil să se deschidă pe o zonă de probabil un kilometru pe „half profile”, adică să se treacă de pe cele două sensuri pe un singur sens și apoi să se revină, pentru că încă se va mai lucra la deal până în primăvară.

La începutul lunii, Cristian Pistol, şeful CNAIR anunţa că lotul 2 nu poate fi deschis pe 15 noiembrie (termen estimat) şi chiar ameninţa cu rezilierea contractului, „flexându-şi muşchii” după cum, plastic, a descris situaţia Asociaţia Pro Infrastructură.

Darea în trafic a lotului 2 Alba Iulia Nord – Teiuş, (29 km)  va permite circulaţia pe autostrada completă de la Sibiu la Cluj Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia şi Teiuş.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 de milioane de lei şi avea termen iniţial de finalizare 2016. CNAIR raportează un stadiu fizic de execuţie de 90%. Recepţia la terminarea lucrărilor este estimată pentru aprilie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: