Sunt speranțe pentru o “figură frumoasă” pe A0 Nord între A1 și DN1, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. Mobilizarea din șantier dă speranțe că până la sfârșitul anului viitor vom putea circula pe toți cei 17,5 kilometri dintre Bâcu (DJ601A) și Corbeanca (DN1).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După emiterea autorizației de construire din 23 ianuarie 2025 aferentă unei mari părți din lucrări și startul ratat de la începutul primăverii, Pizzarotti și Retter au recuperat bine, spun cei de la API.
“Interesant este că Retter, companie românească, a devenit vioara întâi în asocierea cu mult mai titrata Pizzarotti și va executa segmentul dintre DN1A și DN1 plus toate pasajele, podurile și viaductele de pe lot, inclusiv cele de pe secțiunea italienilor”, transmite API.
Asociația menționează că, momentan, rețelele de utilități sunt cea mai spinoasă problemă care blochează startul unor structuri, cum ar fi pasajul pe DN1A peste A0. Acesta este și punctul critic de care depinde o posibilă deschidere parțială, spre sfârșitul primăverii 2026 în scenariul optimist, a tronsonului dintre Corbeanca și Mogoșoaia/Buftea. Iar de aici până la Bâcu am putea circula în toamnă, în funcție de când se vor muta rețelele de utilități.

“Vom fi cu ochii în special pe cei de la Retter care trebuie să facă față presiunii tehnice și financiare, dar și celei din societate fiindcă acest lot va fi ultimul rămas de inaugurat pe A0 anul viitor și va avea un trafic semnificativ”, transmite API.

Contractul a fost semnat în 20 septembrie 2023, are ordin de începere din 16 octombrie 2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție. Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23 ianuarie 2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026.