Eforturile Temu de a găsi furnizori americani pentru a-și reconstrui afacerea online, în urma restricțiilor impuse de Donald Trump asupra importurilor chinezești, sunt afectate de dominația Amazon pe piața de e-commerce, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Platforma deținută de grupul chinez PDD Holdings a fost informată de companii și vânzători americani că nu poate oferi prețuri mai mici pentru produse de marcă decât cele practicate de Amazon, potrivit a două persoane familiare cu recentele discuții.

„Le-am spus că nu pot concura cu Amazon cu aceleași produse – trebuie să fie ceva material diferit”, a declarat un director al unui important vânzător terț.

Aceste discuții reprezintă un obstacol major pentru Temu, care încearcă să-și schimbe modelul de afaceri după ce administrația Trump a eliminat așa-numita excepție „de minimis”, care îi permitea să importe bunuri ieftine direct din China fără taxe vamale.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Afacerea Temu a stagnat în urma acestor modificări, iar numărul de utilizatori activi lunar ai aplicației din SUA a scăzut cu 54%, până la 37 de milioane, între martie și mijlocul lunii iulie, potrivit firmei de analiză Sensor Tower.

Analiștii spun că această scădere este cauzată de decizia companiei de a opri temporar cheltuielile cu publicitatea în SUA, ceea ce a dus la o scădere bruscă a implicării utilizatorilor. Temu a reluat campaniile publicitare la sfârșitul lunii iunie.

Potrivit Morgan Stanley, Temu a cheltuit aproximativ 1,4 miliarde de dolari anul trecut doar pe reclame pe Facebook și Instagram.

Retailerul chinez a făcut această pauză într-un moment în care își schimba strategia pentru piețele occidentale, încercând să concureze direct cu Amazon și alți mari comercianți americani.

Un alt executiv din zona sellerilor terți a declarat că Temu a oferit stimulente vânzătorilor, inclusiv comisioane mai mici, pentru a-i convinge să-și listeze produsele pe platformă. Totuși, aceștia au avertizat că Amazon va reacționa rapid pentru a egala prețurile mai mici.

Amazon practică o politică agresivă de prețuri și stabilește pragul inferior pentru majoritatea produselor. Dimensiunea sa îi permite să suporte pierderi temporare pentru a menține prețuri mici – un lucru imposibil pentru rivali mai mici, precum Temu.

„Dacă PDD nu e dispusă să piardă miliarde de dolari anual în următorii cinci ani pentru a câștiga cotă de piață, va trebui să fie mai inteligentă”, a declarat Martin Heubel, un consultant specializat în negocierile dintre Amazon și furnizorii săi.

Dacă mărcile sau vânzătorii terți oferă prețuri mai mici pe alte platforme, riscă să piardă accesul la „buy box”-ul Amazon – funcția care permite adăugarea directă în coș a produselor și generează cea mai mare parte a vânzărilor.

Temu stabilește prețurile produselor vândute pe platformă, ceea ce înseamnă că vânzătorii terți nu pot împiedica scăderea acestora – ceea ce duce, implicit, la scăderea prețurilor și pe Amazon.

Având în vedere rețeaua vastă a Amazon, multe companii depind de această platformă pentru o parte importantă din vânzările lor, iar un preț mai mic pe Temu ar putea avea efecte negative asupra veniturilor lor.

„Partenerii de vânzări iau independent deciziile legate de stocuri, selecție și prețuri”, a transmis Amazon.

Conform contractelor cu Amazon, furnizorii pot accepta să suporte pierderile dacă gigantul e-commerce decide să reducă prețul unui produs, permițând astfel companiei să-și păstreze marja de profit.

Amazon a adăugat că furnizorii sunt liberi să încheie astfel de acorduri „cu scopul final de a oferi clienților prețuri mici și competitive”.

O altă opțiune pentru Temu, pentru a putea oferi prețuri mai mici, ar fi să vândă produse returnate sau cu discount – similare celor din magazine ca Nordstrom Rack sau TJ Maxx.

„Singura variantă prin care Temu poate concura cu produse de calitate mai bună este să vândă articole fără marcă sau să ofere reduceri la achiziții în volum”, a spus Heubel.

Platforma Haul – echivalentul Temu operat de Amazon – vinde deja produse cu discount de la mărci cunoscute, precum Under Armour.

„Credem într-o competiție corectă și deschisă. Vânzătorii merită libertatea de a alege unde și cum își desfășoară afacerile – fără constrângeri”, a transmis Temu.