Muncitorii de la compania UMB, care lucrează la tronsonul Focșani – Bacău – Pașcani al Autostrăzii A7, au fost informați că săptâmâna liberă de care au parte în această perioadă se prelungește cu o săptămână de pauză forțată din cauza unui blocaj financiar major. Informația a fost confirmată atât de reprezentanții UMB, cât și de cei ai CNAIR, scrie Bacău.net.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat pentru publicația citată „Până nu se clarifică situația finanțărilor, nu putem ști când se va putea relua lucrul. Fără finanțare, nu se poate construi nimic.”

Un mesaj intern trimis angajaților UMB arată că aceștia ar urma să se întoarcă la lucru abia pe 18 august, și asta doar „în cazul în care se rezolvă problema încasărilor lucrărilor executate”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
Sursa foto: Bacău.net

Cinci din cele 6 loturi ale secțiunilor Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani vor fi finanțate din granturi PNRR, adică din fonduri nerambursabile, în loc de împrumuturi, după cum a confirmat acum o săptămână ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene Dragoș Pîslaru informațiile date în exclusivitate de Economedia.

„Am reușit ca 2,15 miliarde de euro pentru autostrăzi să fie puse pe componenta de grant, de fonduri nerambursabile. Am reușit transferul pe grant a 5 loturi din Autostrada Moldovei A7, secțiunea Focșani – Bacău cu toate cele 3 loturi și 2 loturi din Bacău – Pașcani, respectiv Bacău – Trifești și Trifești – Gărăiești. Mutarea pe grant reprezintă o certitudine de execuție a acestor lucrări”, a spus ministrul.

Conform Guvernului, este vorba despre următoarele loturi de autostradă:

  • Autostrada Focșani – Bacău, Lot 1, Focșani – Domnesti – Târg
  • Autostrada Focșani – Bacău, Lot 2, Domnești Târg – Răcăciuni
  • Autostrada Focșani – Bacău, Lot 3, Răcăciuni – Bacău
  • Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 1, Bacău (Săucești) – Trifești
  • Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 2, Trifești – Gherăești

Iar lotul 3 Mircești – Pașcani al tronsonului Bacău – Pașcani rămâne finanțat din împrumuturi PNRR, deoarece nu ar putea fi gata până în august 2026, termenul limită pentru finalizarea lucrărilor la proiectele din PNRR.

Lungime Focșani – Bacău: 95,90km

Lot 1 Focșani – Domnești Târg în lungime de 35,60 km.

  • Constructor: Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL
  • Contract semnat: Decembrie 2022
  • Durată execuție: 30 luni
  • Termen de deschidere: 2025

Lot 2 Domnești Târg – Răcăciuni în lungime de 38,78 km.

  • Constructor: Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL
  • Durată execuție: 30 luni
  • Contract semnat: Decembrie 2022
  • Termen de deschidere: 2025

Lot 3 Răcăciuni – Bacău în lungime de 21,52 km.

  • Constructor: Spedition UMB SRL – SA&PE Construct SRL – Tehnostrade SRL
  • Durată execuție: 30 luni
  • Termen de deschidere: 2025

Conform celor mai recente date de pe site-ul Cestrin, progresul fizic al loturilor de pe Focșani – Bacău este următorul:

  • Focșani – Bacău Lot 1: 60 %, termen: septembrie 2025
  • Focșani – Bacău Lot 2: 55%, termen: noiembrie 2025
  • Focșani – Bacău Lot 3: 31%, termen: noiembrie 2025

Lungime Bacău – Pașcani: 77,38 km

Termen de deschidere: 2025

Această secțiune este împărțită în trei loturi, potrivit 130km.ro, astfel:

  • Lot 1 Săucești (Bacău) – Trifești Târg, 30,30 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,63 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023. În Cestrin, estimarea este aprilie 2026.
  • Lot 2 Trifești – Gherăiești, 18,99 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,28 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023. În Cestrin, estimarea este februarie 2026.
  • Lot 3 Mircești – Pașcani, 28,09 km. Constructor desemnat în decembrie 2022: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, preț: 1,76 miliarde lei (fără TVA), termen execuție: 30 luni. Contract semnat în februarie 2023.

Conform celor mai recente date de pe site-ul Cestrin, progresul fizic al loturilor de pe Bacău – Pașcani este următorul:

  • Lot 1 Săucești (Bacău) – Trifești Târg: 36% 
  • Lot 2 Trifești – Gherăiești : 34,1
  • Lot 3 Mircești – Pașcani : 34,9%