Drumul Național 7F (fost DJ 703 M) care va asigura legătura între lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și DN7 Valea Oltului, drum pe care CNAIR l-a preluat de la Consiliul Județean Vâlcea, va fi modernizat, contractul pentru studiul de fezabilitate fiind lansat în licitație.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
DN 7F are o lungime de un kilometru și va asigura, prin nodul rutier de la Cornet, legătura între lotul 3 pe care îl construiește WeBuild între Tigveni (jud. Argeș) și Cornet (jud. Vâlcea) și DN7 Valea Oltului în zona localității Racovița.
Modernizarea DN 7F va permite descărcarea lotului 3 al Autostrăzii A1 în DN 7 la profil/portanță de Drum Național, datele din șantier arătând o mobilizare mult mai bună a constructorului WeBuild față de asocierea turcă Mapa-Cengiz care lucrează pe lotul 2 (Boița – Cornetu).
„Drumul national 7F este cuprins intre giratia amenajata in cadrul Nodului Rutier Cornet al Sectiunii 3 a Autostrazii Sibiu – Pitesti si DN 7, in lungime de cca. 1016 m, este situat pe raza administrativ-teritoriala a comunei Racovita. Pe acest drum se afla si podul peste raul Olt, calea ferata si DN 7. Scopul principal al acestui proiect este de modernizare a drumului DN 7F, în scopul asigurării infrastructurii rutiere de acces, în conformitate cu reglementările tehnice și legislatia în vigoare și a cerințelor din Caietul de sarcini. DN 7 F a fost preluat din administrarea Consiliului Judetean Valcea, fiind alcatuit dintr-o parte carosabila cu latime variabila de 5,5 – 6,0 m cu o imbracaminte asfaltica usoara pe suport de piatra sparta si balast, iar podul peste raul Olt, calea ferata si DN 7, are o lungime de 140 m (2 deschideri) si latimea partii carosabile de 7m”, se arată în documentația tehnică pe care a consultat-o Economedia.
Studiul de Fezabilitate va cuprinde soluțiile tehnice pentru modernizarea DN 7F, inclusiv o expertiză a podului peste Olt, DN 7 și CF:
„Prestatorul va realiza Expertiza Tehnică pentru toate elementele infrastructurii de transport: drum, lucrari de arta (pod), in vederea evaluarii starii tehnice a DN 7F, precum si a emiterii de recomandari / solutii constructive pentru lucrările de modernizare. Expertiza tehnica va fi efectuata de experti autorizati care vor intocmi raport de expertiza cu privire la situatia tehnica a sectorului de drum studiat. La nivelul Expertizei Tehnice, Beneficiarul precizeaza: – se vor realiza incercari/determinari/masuratori nedistructive in situ, astfel incat prin expertiza sa reiasa in clar si justificat tehnic situatia existenta, starea tehnica si clasa tehnica, conform reglementarilor tehnice in vigoare; – se vor emite recomandari/solutii tehnice si masuri concrete privind modernizarea DN 7F aferent Proiectului”, conform datelor pe care le-a consultat Economedia.
Nodul Cornet, aferent lotului 3 Tigveni – Cornet (harta API) și actualul DN 7F (fost DJ 703M):

Durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate necesar modernizării DN 7F este de 8 luni, iar valoarea acestuia cuprinsă între 1,1 și 1,3 milioane lei.
Podul peste Olt și calea Ferată de pe DN 7F (Captură Google):

Pentru „lotul 6” al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, legătura lotului 3 la Râmnicu Vâlcea prin modernizarea DN73C Curtea de Argeș – Tigveni – Râmnicu Vâlcea, Ministerul Transporturilor a publicat, luna trecută, Proiectul de Hotărâre de Guvern al tronsonului 2 Tigveni – Râmnicu Vâlcea, după aprobarea Executivului urmând să poată fi lansată și licitația. Pentru primul tronson de la Curtea de Argeș la Tigveni, dublat de lotul 4 PORR, se evaluează cele 8 oferte primite.