Administratorii hotelurilor de pe litoralul românesc au început să monteze alarme pe lenjerii, în speranța că turiștii nu vor mai pleca cu obiectele din cameră, transmite Știrile ProTV.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În fiecare sezon, sute de prosoape dispar din camere sau de la piscină. Hotelierii povestesc cum, uneori, oamenii iau și veiozele, scrumierele sau chiar bateriile din telecomenzi. În unele cazuri, pierderile ajung și la 100.000 de lei doar din textile.
Unii dintre administratorii au ajuns să recurcă la etichete electronice cusute în prosoape și lenjerii. Când sunt luate din cameră, sistemul declanșează o alarmă.
„La noi pe hotel cea mai mare pierdere este pe prosoape, investiția anul ăsta a fost de 100.000 de lei în lenjerie și prosoape”, spune Oana Olteanu, managerul unui hotel.
În fiecare sezon, sute de prosoape dispar din hoteluri, iar, uneori, și becurile, scrumierele, telecomenzile sau bateriile.
Pentru a-i descuraja pe „colecționari”, unele hoteluri montează etichete electronice pe textile.
În cazul în care turiștii vor să plece acasă cu prosopul, ca suvenir, la ieșirea din hotel aceștia vor fi depistați, iar în recepție va suna o alarmă.
„Reușim să monitorizăm pierderile. Ne-am inspirat și noi din spațiile externe”, explică Liliana Cornea, managerul unui hotel.
Dar nici tehnologia nu oprește totul. În unele hoteluri, turiștii distrug sistemele de igienă – precum dozatoarele de săpun și șampon, în încercarea de a le goli.
„Încercând să le golească, abuzându-le pur și simplu, le dărâmă, le strică, le sparg. Consumul este foarte mare, noi credeam că dacă vom pune aceste dispensere vom avea un consum mai mic”, explică Florentina Focșăneanu, angajata unui hotel din Constanța.
Hotelierii atrag atenția că aceste comportamente nu le afectează doar bugetul, ci și calitatea serviciilor. În prezent, nu există un cadru legal clar care să permită recuperarea daunelor.
„După o vară, ajungem la câteva zeci de mii de lei, de pildă anul trecut din cele 300 de prosoape care le-am pus la piscină am rămas cu doar circa 100”, spune Iuliana Tenie, managerul unui hotel din zonă.
În fața acestor situații, unii turiști spun că n-ar face niciodată așa ceva. Alții recunosc sec fapta. Hotelierii nu pot verifica bagajele turiștilor la plecare, iar pagubele intră anual la capitolul „pierderi inevitabile”.