Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis în această săptămână ordinul pentru începerea lucrărilor pentru modernizarea lotului DN2 – A2 din Centura București Nord, pentru lărgirea la 4 benzi a celor 11 kilometri dintre Afumați, Autostrada Soarelui și Glina, conform unui răspuns trimis de instituție la solicitarea Economedia.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Ordinul pentru începerea proiectării a fost emis în data de 02.12.2024.
CNAIR transmite că în data de 21 august 2025 au fost transmise de către antreprenor completările aduse Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) – revizia 01, ca urmare a solicitărilor de natură tehnică ale supervizorului. Antreprenorul a completat și a retransmis-o, urmând ca aceasta să fie analizată de către CNAIR.
„De asemenea, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 25.08.2025 pe secțiunea lucrări de utilități și eliberare amplasament”, arată CNAIR în răspunsul către Economedia.
Compania de Drumuri nu precizează când se estimează eliberarea Autorizației de Construire și începerea efectivă a lucrărilor, însă transmite că „lucrările se vor realiza în baza autorizațiilor de construire obținute anterior”.
În octombrie, Compania de Drumuri a semnat cu asocierea româno-bulgară Maristar (Ro) – Hydrostroy (Bg) – Patstroy (Bg) câștigător la licitația pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și Autostrada Soarelui, lotul de 11 kilometri care include și Pasajul de la Cernica. Licitația fusese anterior suspendată după ce constructorii au depus foarte multe clarificări (136).
Contractul are o valoare de 451,16 milioane de lei (fără TVA), iar constructorul ar avea la dispoziție 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede lărgirea la 4 benzi a Centurii București (DNCB) pe o lungime de aproximativ 11 km.
Noul constructor va relua lucrările de la stadiul fizic de 20,76% și va executa:
– lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de 11,45 km
– pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri
– pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri
– pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri.
În plus, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 10 oferte la contractul pentru supervizarea modernizării lotului DN2 – A2 din Centura București Nord.
Contractul pentru supervizarea lucrărilor (dirigenție de șantier) pe lotul DN2 – A2 are o valoare de aprox. 11 milioane lei, o durată de 88 luni (include și perioada de garanție), iar finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Transport 2021-2027 (40% cofinanțare UE).
Lotul DN 2-A2 al Centurii București Nord va fi dublat până la finalul anului de lotul 3 al Autostrăzii București Nord, 8,5 km între Afumați, Pantelimon și Cernica unde lucrează un antreprenor din China și subcontractorul român Baxcom.
Totodată, au început efectiv lucrările de modernizare și lărgire la 4 benzi și pe Centura București Sud, contractul cu Rizzani (Italia) pentru lotul de 15 km. Domnești-Jilava. În vară, prin finalizarea lotului Aktor pe A0 București Sud, traficul de tranzit dintre A1 și Bragadiru/Cornetu DN 6 va fi preluat de pe DNCB pe cei 18 kilometri ai lotului 3 A0 Sud.