Comisia Europeană a anunțat marți că a aprobat preluarea companiei britanice Deliveroo de către compania americană de livrări de mâncare DoorDash. Cele două companii de aplicații de livrare au ajuns în mai la un acord care evaluează Deliveroo la aproximativ 3,93 miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Doordash deține și compania finlandeză Wolt, care s-a extins în România la începutul acestui an prin preluarea TAZZ de la retailerul online eMAG, scria Economedia la începutul anului.
Context
DoorDash a abordat Deliveroo în mai 2025 cu o propunere de 180 de penny pe acțiune. Aceasta a fost confirmată ca ofertă finală, crescând acțiunile Deliveroo cu aproximativ 2%, potrivit Reuters.
Chiar și la maximul de de 176,4 penny, acțiunile s-au tranzacționat sub prețul ofertei. Acțiunile Deliveroo s-au confruntat cu dificultăți încă de la debutul lor, când au fost vândute la 390 de penny în 2021, perioadă în care serviciile de livrare de mâncare au fost impulsionate de pandemie.
Fondatorul și directorul general al Deliveroo, Will Shu a spus că a compara prețul IPO cu tranzacția nu este neapărat corect.
„Aceea a fost o perioadă diferită (și) un mediu de dobânzi diferit”, a spus el pentru Reuters, adăugând că acțiunile au fost tranzacționate la un moment dat peste prețul din IPO și cu greu peste 70 de penny.
Achiziția va ajuta DoorDash să își crească cota de piață în Europa, concurând cu Just Eat și Uber Eats, adăugând la portofoliul său cea mai mare piață a Deliveroo, Marea Britanie și Irlanda, împreună cu altele.
„Pe lângă faptul că avem fundația pe care putem adăuga scară investițiilor noastre în Europa, avem posibilitatea să introducem produse noi pe piață”, a spus directorul general al DoorDash, Tony Xu.
În 2024, Deliveroo și DoorDash combinate au avut comenzi în valoare de aproximativ 90 de miliarde de dolari, au spus companiile, cu aproximativ 7 milioane și, respectiv, 42 de milioane de utilizatori activi lunar.