Prima emisiune de obligațiuni a Cellini, cea mai veche rețea de magazine de bijuterii și ceasuri din România, a început să se tranzacționeze ieri la Bursa de Valori București. Chronostyle International, compania care operează magazine Cellini, a atras prin emisiunea de obligațiuni CELL25 capitalul necesar extinderii rețelei de magazine și creșterii vânzărilor online.
„Cu fiecare instrument financiar listat la bursă, cu fiecare pas făcut pentru finanțare prin piața de capital, câștigăm mai mulți parteneri din economia reală. Este vorba despre companii din diverse domenii de activitate prin care se creează constant locuri de muncă și se adaugă valoare tuturor celor care sunt în legătură cu afacerea. Ne bucurăm că echipa care a menținut și a crescut numele Cellini în România a ales piața de capital pentru a-și implementa planul de dezvoltare. În același timp, compania a devenit unul dintre cei 23 de emitenți de obligațiuni corporative listați în acest an”, a declarat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.
Chronostyle International a vândut într-un plasament privat, desfășurat în mai 2020, un număr de 16.000 de obligațiuni corporative, garantate și neconvertibile, în valoare de 1,6 milioane euro. Obligațiunile au o valoare nominală de 100 euro, o scadență la 5 ani și un cupon de 7% pe an, plătibil trimestrial.
Emisiunea este garantată cu o proprietate imobiliară din București cu o valoare de piață de peste 3 milioane euro. Obligațiunile CELL25 au la bază restructurarea unei serii de obligațiuni emise de companie în noiembrie 2017 în valoare totală de 9 milioane de lei și care au fost subscrise de 38 de persoane fizice și juridice. Restructurarea emisiunii anterioare de obligațiuni a presupus schimbarea monedei de emitere din lei în euro, a valorii nominale de la 100 de lei la 100 de euro, a scadenței de la 27 noiembrie 2020, la 27 mai 2025, a principalului din 9 milioane lei până la 1,6 milioane euro, precum și o rambursare anticipată parțială pro-rata a principalului emisiunii de obligațiuni din 2017.
Ultima plată a cuponului și rambursarea parțială a principalului au avut loc pe 27 mai 2020, care este considerată data emiterii noilor obligațiuni. Ambele plasamente private, din 2017 și 2020, au fost realizate cu sprijinul BRK Financial Group.
„Continuăm sezonul de listare în această toamnă, iar astăzi adăugăm la raftul investitorilor obligațiunile emise de Chronostyle International, care sunt denominate în euro, au o scadență de 5 ani, un cupon de 7%, plătibile trimestrial și sunt garantate cu un activ imobiliar. Chronostyle operează brandul Cellini, cea mai veche rețea de magazine de ceasuri și bijuterii din România, cu o poziționare excelentă pe piața produselor de lux, astfel că această listare contribuie la diversificarea sectorială a emitenților cotați. Este prima companie pentru care s-a încheiat un contract de ipotecă fiduciară’, spune Monica Ivan, CEO BRK Financial Group.
Chronostyle lnternational a preluat reteaua de magazine Cellini in 2016, primul magazin Cellini fiind deschis in 1999. Țn prezent, rețeaua Cellini cuprinde 9 magazine proprii (7 in București, 1 in Constanța și 1 în Brașov) si un atelier de reparații ceasuri. Compania așteaptă pentru următorii doi ani o extindere a rețelei sale în Timișoara, Cluj-Napoca și Iași, precum și continuarea colaborării cu retaileri din alte localități.
Compania a înregistrat în primele 6 luni din 2021 venituri de 17,8 milioane de lei, în creștere cu 69% față de S1 2020. Profitul pentru perioada a fost de peste 831.000 lei, o creștere față de pierderea de 1,2 milioane de lei raportată în S1 2020.
La jumătatea acestui an, compania avea 59 de angajaţi și este deținută în proporție de 95% de Henri Maillardet AG (Elveția) și Nicolae Dragoș cu 5% din capitalul social. Henri Maillardet AG este deținută în totalitate de Raluca Simu.