După 15 ani de promisiuni, un proiect pentru fluidizarea circulaţiei din Bucureşti primeşte undă verde. Toamna viitoare încep lucrări pentru pasajul suspendat de pe şoseaua Petricani, una dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei, scrie Observator. Podul va costa aproape o jumătate de miliard de lei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Zeci de mii de maşini sunt prinse zilnic în blocajele din aceast zonă din nordul Bucureştiului. Şoferii îşi pierd timpul şi nervii printre barierele de pe marginea căii ferate Bucureşti – Constanţa. Primăria promite din anul 2010 un pasaj suspendat peste calea ferată ca să evite ambuteiajele. Lucrările vor începe, în sfârşit, peste 12 luni.
Podul de pe şoseaua Petricani va avea aproape un kilometru lungime şi va trece pe deasupra celor două intersecţii supraaglomerate din zonă – cea cu şoseaua Fabrica de Glucoză şi cu bulevardul Dimitrie Pompeiu. Apoi va merge peste calea ferată. Odată cu el, zona se va schima radical. Pe un teren viran vor apărea un centru comercial, o sală polivalentă şi o parcare, la comanda Primăriei Sectorului 2 care vrea să preia proiectul de la Primăria Capitalei, mai scrie Observator.
Fostul primar, actualul președinte, Nicușor Dan spunea că Primăria Capitalei are două proiecte pentru fluidizarea circulației la barierele CFR din zona Petricani – Pipera (Voluntari) la trecerea Magistralei CFR 800 București – Constanța, dar nu poate colabora cu autoritățile din orașul Voluntari, pentru că Primarul Florentin Pandele nu ar răspunde la telefon.
Despre un pasaj rutier la pe șoseaua Petricani, dar și pe șoseaua Andronache care să elimine cozile uriașe care se formează la barierele CFR se discută de foarte mulți ani, dar este nevoie de acord de la toate Unitățile Administrativ Teritoriale (UAT-uri). Zona este foarte aglomerată după deschiderea Autostrăzii Urbane A3 Petricani – Centura Capitalei, parte din Autostrada A3 București – Ploiești, iar pe M 800 București – Constanța circulă zeci de trenuri de persoane și de marfă, aproximativ 80 în sezonul estival când sunt și Trenurile Soarelui. Pasajul de la Doamna Ghica peste șoseaua Colentina pe care PMB l-a început în 2019 și l-a terminat în 2023 a fluidizat traficul pe ruta Pantelimon – Colentina – Pipera și retur.
Pentru eliminarea blocajelor de la barierele CFR pe M 800 București – Constanța, CNAIR a construit Pasajul de la Drajna pe DN 21 Slobozia – Călărași, iar primăria Brănești (Ilfov) a semnat cu Tracon contractul pentru execuția pasajului peste DN 3.