Conducerea Poştei Române a prezentat, joi, într-o conferinţă de presă, noua identitate vizuală a companiei, un proces de rebranding demarat, în 2025, ce vizează diversificarea portofoliului de branduri, cu accent pe ghişee universale, curierat şi logistică, precum şi pe servicii financiar-bancare digitale, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conferința de presă, susținută de directorul general al Companiei Naţionale “Poşta Română” (CNPR), Valentin Ştefan, a fost transmisă live pe contul de Facebook al Poștei Române. Noul logo a fost deja pus pe pagina de Facebook a companiei, precum și pe site, după cum se vede în capturile de ecran de mai jos.
Procesul de rebranding este dezvoltat în colaborare cu Inoveo Concept, agenţie românească de consultanţă în branding şi design cu peste 20 de ani de experienţă şi un portofoliu extins de proiecte pentru branduri naţionale şi internaţionale.
Logo-ul prezentat acum este cel care a apărut public pe rețelele de socializare în urmă cu aproape două luni. Informația de la vremea respectivă a fost comentată de specialiștii în comunicare și publicitate, după cum notează IQAds.
Astfel, în urmă cu două luni, Poșta Română a înregistrat la OSIM un logo care a stârnit o mulțime de comentarii, în special negative, pe rețelele de socializare. Potrivit unui anunț din SICAP, Compania Națională Poșta Română ar fi plătit circa 48.000 de euro pe rebranding. Imaginea de mai jos este cea care se regăsește pe site-ul OSIM.
La vremea respectivă, Poșta Română a reacționat printr-un comunicat în care a spus că procesul de rebranding este încă în desfășurare.
Acum, directorul general al Companiei Naţionale “Poşta Română” (CNPR), Valentin Ştefan, la prezentarea noii identități vizuale, a anunțat că modernizarea oficiilor poştale va costa între 10 şi 15 milioane de euro, în următorii doi ani, iar branduirea maşinilor din parcul auto al Poştei Române cu noua identitate vizuală va fi de 50 – 100 de euro pe fiecare autovehicul.
“Oficiile poştale trebuie igienizate şi modernizate. Hub-ul din Bucureşti ne costă 50 de milioane de lei, o să-i punem şi noua identitate vizuală. Hub-ul din Moldova o să ne coste, probabil, 30 de milioane de lei. Pentru modernizarea oficiilor poştale estimăm o investiţie între 10 şi 15 milioane de euro, în următorii doi ani. Modernizarea acestora trebuie făcută, pentru că toată lumea ştie că imaginea şi atmosfera din oficiile poştale trebuie aduse la zi. De asemenea, branduirea cu noul logo a maşinilor din parcul auto al Poştei o să coste între 50 şi 100 de euro pentru fiecare maşină.”
Schimbarea de identitate vizuală a venit în contextul în care la finalul lunii iunie, Poșta Română a anunțat că urma să cumpere noi uniforme personalizate pentru angajaţi cu 2,5 milioane de lei. Asta după, ce în 2023, a cheltuit pe uniforme 5 milioane de lei. Acum, directorul Poștei spune că, de fapt, Poșta nu plătește niciun leu pe uniforme.
“În privinţa uniformelor oferite angajaţilor, contractul variază… De exemplu, în anul 2023, valoarea a fost cam de cinci milioane de lei, dar Poşta Română nu a avut niciun cost pe acele uniforme, pentru că avem obligativitatea de a angaja multe persoane cu dizabilităţi şi dacă nu faci acest lucru plăteşti către stat o anumită sumă. În schimb, dacă oferi diferite produse care sunt realizate de companie ca unitate protejată, statul român îţi deduce 50% din suma pe care trebuie să o dai la buget. În cazul Poştei Române, în fiecare an avem la dispoziţie zece milioane de lei pe care îi cheltuim pe acest tip de firme care vin la licitaţie pentru uniforme. Motiv pentru care Poşta Română are cost zero pe tot ce înseamnă uniforme”, a afirmat Ştefan.
CNPR este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale, ce deţine, în prezent, o reţea de peste 5.000 de subunităţi poştale la nivel naţional, dintre care 676 sunt oficii poştale şi 1.054 ghişee poştale.