Autostrada Moldovei (A7) se va încheia la Suceava, iar restul traseului până la Siret va fi construit integral ca drum expres. Potrivit surselor APIX.ro, CNAIR a solicitat firmei Search Corporation să reproiecteze ultimii aproape 56 km, astfel încât aceștia să fie construiți la nivel de drum expres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Fragment din documentația tehnică aferentă drumului Suceava – Siret
Inițial, studiul trebuia să fie finalizat în octombrie 2022, dar a fost extins până în ianuarie 2025 printr-o serie de acte adiționale.
Expertul în mobilitate urbană Adrian Covăsnianu, vicepreședinte al Asociației „Moldova vrea autostradă”, consideră această schimbare „o abordare mai pragmatică și eficientă” ce ar facilita finanțarea prin programul SAFE și o implementare mai rapidă. În plus, sucevenii vor beneficia oricum de o legătură modernă și directă între municipiu și Aeroportul Salcea, indiferent de tipul drumului.
Diferențele principale dintre autostradă și drum expres sunt legate de standarde tehnice, costuri și capacitatea traficului. Autostrada are două benzi pe sens, bandă de urgență continuă, o lățime mai mare (peste 26 m) și o separare mai largă a sensurilor, facilitând viteze mari și siguranță sporită.
Drumul expres are tot două benzi pe sens, însă fără bandă de urgență, cu refugii ocazionale, lățimea totală de aproximativ 20–22 m și un spațiu median mai îngust. Nodurile rutiere sunt denivelate, dar mai simple ca structură. Capacitatea de transport și costurile sunt mai reduse, fiind potrivit pentru traficul prognozat mai mic.
