Vânzările iPhone-ului Air de la Apple, cea mai mare schimbare în designul smartphone-ului său din ultimii ani, au fost mai slabe decât se aștepta compania, consumatorii optând pentru modele cu un raport calitate-preț mai bun, potrivit Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
iPhone-ul subțire a fost lansat în septembrie, după câțiva ani de modificări ale aspectului. Totuși, prețul său destul de ridicat și schimbările făcute la camere și difuzor pentru a atinge grosimea de 5,64 mm au determinat cumpărătorii să aleagă alte modele, potrivit datelor preliminare de vânzări.
„Apple avea așteptări mai mari pentru Air și acestea nu au fost îndeplinite”, spune Nabila Popal de la International Data Corporation.
IDC, care urmărește vânzările de iPhone prin verificări ale lanțului de aprovizionare Apple, a constatat că compania a redus planurile de producție la jumătate în câteva săptămâni de la lansare, după ce Air a vândut aproximativ o treime din cele mai optimiste așteptări ale grupului tech.
Apple caută noi modalități de a stimula vânzările de iPhone, care s-au plafonat în ultimii ani, dar care au generat 209 miliarde de dolari în venituri în anul până în septembrie, reprezentând aproximativ jumătate din vânzările totale ale grupului.
Alte dispozitive din gama iPhone 17, lansate în același timp cu Air, s-au vândut bine. Apple a prevăzut că aceste vânzări vor genera un trimestru de sărbători record, mult peste estimările Wall Street.
Analiștii Morgan Stanley au estimat că grupul tech ar putea produce 90 de milioane de unități din aceste modele noi în a doua jumătate a anului 2025, cu până la 6 milioane mai mult decât se estima înainte de lansare.

Sursa: PCMag Middle East
Credit: Eric Zeman