Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat miercuri contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1C Sărățeni – Joseni (32,4 km) și 1D Joseni – Ditrău (14,4 km), de pe Autostrada Unirii A8. În plus, a fost semnat contractul de supervizare pentru lotul 2A Ditrău – Grințieș.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Contractele vizează astfel construirea a încă 47 de kilometri pe Autostrada Unirii A8 și au o valoare de aproape 6 miliarde lei, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.
„Sunt ultimele două contracte ale secțiunii montane de pe Autostrada A8, contracte importante, care vin să întregească portofoliul Companiei. În doar un an de la lansare iată că am reușit să avem contracte semnate cu o valoare de 18 miliarde lei pe toate cele patru loturi de la Sărățeni la Pipirig. Preconizăm că 2026 va fi, practic, anul proiectării pentru A8 montan, iar eu îmi doresc ca anul viitor să vedem și primele utilaje în teren pentru că unul dintre loturi are o durată de proiectare de 10 luni, Studiul de Fezabilitate fiind mult mai detaliat și cu toate investigațiile necesare finalizate“, a declarat directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu.
Primul contract de proiectare și execuție, cel pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni a fost semnat cu o asociere de firme din România și Bosnia-Herțegovina, respectiv cu Asocierea SA&PE Construct SRL (lider) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB – Euro Asfalt. Valoarea contractului este de aproape 5 miliarde lei. Durata de realizare este de 54 de luni finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Lotul 1C Sărățeni – Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include:
- 39 de poduri și pasaje
- 3 tuneluri unidirecționale
- 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri.
Al doilea contract semnat astăzi este pentru lotul 1D Joseni – Ditrău cu o lungime de 14,4 kilometri și o valoare de 820 milioane lei. Constructor este o asociere de firme din România și Bulgaria, respectiv asocierea Danlin XXL (Lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL. Lotul 1D Joseni – Ditrău din județul Harghita are o durată de realizare de 34 de luni și include:
- 14,4 kilometri lungime;
- 21 de pasaje și viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor;
- nod rutier la Ditrău;
Pentru ambele loturi sunt prevăzute descărcări provizorii asigurând, astfel, funcționarea independentă.
Și tot pentru A8, astăzi a fost semnat contractul cu firma TPF Inginerie pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pe Lotul 2A Ditrău – Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii și unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România. Este un contract de supervizare cu o valoare de 49 de milioane lei, de asemenea, finanțat din fonduri europene nerambursabile.
