Retter Group anunță că a început asfaltarea pe lotul 1 Dragomirești – Corbeanca al Autostrăzii Ao.
“Am profitat zilele trecute de vremea bună și am așternut primul strat de asfalt pe lotul 1 al A0 Nord, la kilometrul 19. S-a lucrat la foc automat și am reușit în două zile să așternem peste 1.100 de tone de asfalt. Din păcate, vremea nu ne-a permis să continuăm, dar echipele noastre nu au slăbit ritmul din șantier și au mers înainte cu lucrările la structurile de pe traseu.”, au transmis reprezentanții Retter.
“Suntem mobilizați în continuare la maxim pe lotul 1 al A0 Nord, pentru ca din primăvara anului viitor pe aici să se poată circula. Știm cât de important este acest lot pentru economia întregii regiuni și nu ne permitem timpi morți.”, au mai spus aceștia.
Pe șantierul lotului 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului sunt mobilizați 771 de muncitori și 263 de utilaje, plus alte 330 de camioane pentru transportul materialelor.
Pe sectoarele 3 și 4 din acest lor, aflate în sarcina Retter, stadiul fizic al lucrărilor este următorul:
Decapare – 98%
Stabilizare teren fundare – 98%
Umplutură terasament – 82%
Strat de formă – 55%
Fundație din balast – 37%
BSC – 4%
Asfalt – 2%
Podețe casetate – 100%
Podețe tubulare – 100%
Lucrările pe acest lot au început în luna martie 2025. Potrivit datelor Cestrin, stadiul actual fizic este de 26,31%, iar stadiu actual financiar 11.42%.
Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ-teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.
Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026.
Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi, potrivit 130km.ro.
-
Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5 km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023.
-
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0 km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5 km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în decembrie 2024.
-
Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6 km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3 km deschiși în decembrie 2024. Termen deschidere (Cestrin): noiembrie 2025.
-
Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47 km, constructor asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.
Autostrada A0 București are 100 km, iar pe harta Cestrin porțiunile marcate cu roșu sunt cele deja deschise circulației, iar cele marcate cu albastru sunt cele la care încă se lucrează.

Autostrada A0 Centura București
Lungime: 100,7km.
Potrivit 130km.ro, stadiul A0 este : în exploatare (72%); în execuție (28%); planificată (0%).
Segmentul Sud al autostrăzi A0 este împărțit în următoarele 3 loturi:
Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019. O secțiune de 6,00km între Popești Leordeni și CF902/Jilava deschisă în Aprilie 2024, diferența deschisă în Iulie 2024
Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 16,3km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 750.849.942,12 lei fără TVA. Contract semnat în Mar 2019. 10,00km între DN5 și DN6 deschiși în Decembrie 2023, diferența de 6,30km între CF902/Jilava și DN5 deschiși în Aprilie 2024
Lotul 3, DN6 – A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat în aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis în iunie 2025.
Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în 4 loturi:
Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în Decembrie 2024.
Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3km deschiși în Decembrie 2024
Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.

Sursa foto: captură video