“Cu același tip de utilaje am realizat și “Autostrada Nemțească” de la Giurgiu.”, a precizat el adăugând: “O nouă premieră în tunel”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Întrebat dacă această soluție ar putea fi folosită și la alte autostrăzi din țară, Scrioșteanu a spus: “Cred că este bine să începem să folosim și betonul rutier, mai ales în zonele cu trafic greu.”
Realizarea sistemului rutier din tunelul Alina se face prin turnare continuă, folosind cele 3 utilaje speciale, care execută succesiv operațiunile necesare.
Primul utilaj:
– așterne un strat de 18 cm de beton pe ambele benzi de circulatie
– vibrează pentru a asigura un strat optim
– nivelează la cota stabilită
– armează stratul de beton pe zona rosturilor de lucru
Al doilea utilaj:
– așterne un strat de 6 cm de beton pe ambele benzi de circulatie
– vibrează stratul așternut
– nivelează la cota finală (cota la care se va circula în tunel)
Al treilea utilaj:
– platformă care permite realizarea striațiilor pentru asigurarea unei suprafațe aderente
– pulverizează la suprafața betonului turnat o soluție care are rol de impermeabilizare și care nu permite o evaporare rapidă a apei din betonul turnat
“Complexul de utilaje asigură turnarea a aproximativ 700 de mc de beton în fiecare zi. Maximum la începutul săptămânii viitoare turnarea betonului rutier în tunelul Alina se va finaliza.La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile. Antreprenorul are mobilizate în șantier, pe tot lotul, peste 550 persoane și 200 utilaje și echipamente de construcții iar procentul de execuție a depășit 82%. Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023, iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), antreprenorul având o mobilizare foarte bună și posibilitatea de a circula pe acest lot chiar de anul viitor (luna august).”, a mai spus secretarul de stat.
Contractul, în valoare de 1,54 miliarde lei (fără TVA) este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
În decembrie 2024, constructorul italian WeBuild a dat în circulaţie o secţiune de 16 kilometri din lotul 5 Curtea de Argeş – Piteşti (între Piteşti şi Băiculeşti) de pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, cu 8 luni mai devreme faţă de termen.
Lungimea lotului 5 este de 30,35 km. Iar diferența de traseu a fost deschisă traficului pe 11 iunie 2025. Lucrările de construcție a Secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești s-au finalizat înainte de termenul contractual, stabilit pentru 31 august 2025.
La ora actuală sunt în lucru alte 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), parte a coridorului 4 Pan-european:
– Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
– Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
– Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.
Autostrada Pitești – Sibiu
Stadiu: parțial deschisă, parțial în execuție, potrivit 130km.ro.
Lungime: 122,11 km + 17,56 km Centura Sibiu
Termen deschidere: Decembrie 2010 pentru Centura Sibiu, decembrie 2022 pentru Secțiunea 1, Decembrie 2024 pentru Secțiunea 5 parțial (Băiculești – Pitești, 15,77km), Iunie 2025 pentru diferența pe secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Băiculești, 14,58km), 2027-2028 pentru secțiunile 2-4
-
Centura Sibiu (Șelimbăr – Șura Mică), 17,56km, deschisă în decembrie 2010
-
Secțiunea 1 Sibiu – Boița, 13,17km. Constructor: Porr; cost: 613 milioane lei (fără TVA); termen: 12 luni pentru proiectare și 3 ani pentru execuție. Contract semnat în aprilie 2019. Deschisă în decembrie 2022
-
Secțiunea 2 Boița – Cornetu, 31,33km. Constructor: asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret; cost: 4,250 miliarde lei fără TVA; termen: 18 luni de proiectare și 50 de luni de execuție a lucrărilor. Contract semnat în februarie 2022. Termen de deschidere: 2028
-
Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni, 37,40km. Constructor: asocierea Astaldi/WeBuild – Tancrad; cost: 5,32 miliarde lei (fără TVA); termen: 12 luni pentru proiectare și 45 de luni pentru execuție. Contract semnat în august 2022. Termen de deschidere: 2028
-
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, 9,86km. Licitație lansată în martie 2019. Constructor: Porr Construct SRL; cost: 1.678.873.121,77 lei (fără TVA); termen: 16 luni de proiectare și 44 luni de execuție a lucrărilor. Contract semnat în noiembrie 2021. Termen de deschidere: 2027
-
Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, 30,35km. Contract semnat în Mai 2020. Constructor: Astaldi; cost: 1.710.277.069,34 lei (fără TVA); termen de execuție: 12 luni de proiectare și 48 de luni de realizare a lucrărilor. Deschidere: decembrie 2024 pentru Băiculești – Pitești (15,77km), iunie 2025 pentru Curtea de Argeș – Băiculești (14,58km)

Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu