Când cumpărați o Dacia Spring rulată, nu ar trebui să vă uitați doar la preț, spun experții. Statisticele TÜV (Inspecția Tehnică Germană) dezvăluie unele puncte slabe ale „electricului auster”, scrie publicația germană Hadelsblatt.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Dacia se bazează pe prețuri foarte mici și pentru mașina sa electrică. Micul automobil Spring este disponibil de la puțin sub 17.000 de euro, așa că niciun concurent chinez nu este în prezent atât de ieftin în Germania.
Calitate
În raportul TÜV 2026, au fost evaluate rezultatele primei inspecții principale, iar acestea nu pun într-o lumină bună calitatea mașinii electrice de la Dacia, mai ales că modelele atât de tinere nu sunt de obicei afectate de restanțe la întreținere.
Experții TÜV se plâng de suspensii ale punții uzate în ciuda unui kilometraj sub medie, precum și de amortizoare cu vibrații care se remarcă negativ. Faza scurtă și luminile din spate provoacă, de asemenea, nemulțumirea examinatorilor. Rata de defectare a frânei de serviciu și a frânei de mână este peste medie.
Caroserie și Interior
Dacia Spring, lungă de 3,73 metri, are un design de SUV plăcut, care arată deosebit de bine de la facelift-ul din 2024 și în versiunea „Extreme” cu elemente de protecție a caroseriei și inserții decorative. Interiorul este simplu; selecția materialelor a fost inițial caracterizată prin utilizarea de plastic dur, ieftin și nu întotdeauna inodor.
Facelift-ul a adus îmbunătățiri aici, de atunci volanul reglabil pe înălțime făcând parte din echiparea standard. Spațiul este decent pentru lungimea mașinii, bancheta din spate fiind destinată unui maxim de două persoane. Volumul portbagajului ajunge la 290 de litri, iar dacă este rabatat spătarul banchetei, sunt disponibili 1.100 de litri.
Motoare și Transmisie
La lansarea pe piață, Spring a fost disponibil exclusiv cu un motor electric de 33 kW/44 CP în combinație cu o baterie de 27,3 kWh. Conform WLTP, este posibilă o autonomie de până la 230 de kilometri. Sprintul de la 0 la 100 km/h reușește în puțin sub 20 de secunde, viteza maximă fiind atinsă la 125 km/h. Acest lucru este suficient pentru utilizarea în mediul urban.
A doua versiune de propulsie, cu 48 kW/65 CP, disponibilă de la sfârșitul anului 2024, acționează puțin mai încrezător. Durează aproape 14 secunde până când acul vitezometrului ajunge la 100 km/h. De asemenea, este reglementată la 125 km/h. Autonomia bateriei de 27,3 kWh este dată de Dacia ca fiind de 228 de kilometri.
Echipare și Siguranță
Conform listei, primele modele Spring costau încă 20.500 de euro (Comfort) sau 21.800 de euro (Comfort Plus). Aici se aplica bonusul electric valabil la acea vreme, de aproape 10.000 de euro, astfel încât primii cumpărători puteau achiziționa vehiculul lor de la 10.500 sau 12.200 de euro.
Baza includea, printre altele, radio, aer condiționat, senzor de lumină și geamuri electrice; echiparea de top oferea și cameră video pentru marșarier, sistem de infotainment și vopsea metalizată. Pentru un cost suplimentar, versiunea de top beneficia de un port de încărcare CCS care permite încărcarea „rapidă” cu până la 30 kW. În caz contrar, rămâne doar încărcarea prin priza casnică la 2,3 kW sau printr-un wallbox la 3,7 kW. Prin urmare, este nevoie de răbdare la încărcarea bateriei mici.
Strategia de încărcare a rămas aceeași de-a lungul anilor, dar structurile de preț și echipare s-au schimbat. Prin urmare, cei interesați trebuie să verifice cu atenție detaliile de confort ale modelului dorit, atrag atenția specialiștii germani.
Concluzie
Dacia Spring a fost și rămâne foarte ieftină la prima achiziție, scriu jurnaliștii germani. Primele serii erau nominal mai scumpe, ofereau o echipare de bază mai bună decât cele actuale și beneficiau de subvenții de stat. Cei interesați ar trebui să își verifice modelul dorit în mod profesionist pentru a evita surprize neplăcute. Potrivit evaluării mobile.de, aproximativ 1.100 de Dacia Spring sunt oferite în prezent pe această platformă. Prețurile încep de la aproximativ 8.000 de euro.

Sursa foto: Dacia