Peste 760 de muncitori și 266 de utilaje sunt mobilizate pe șantierul Lotului 1 de pe Autostrada A0 Nord, construită de Pizzarotti – Retter, anunță secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit lui, acest lot va fi dat în trafic în 2 etape:

tronsonul cuprins între DN1 și DN1a în prima parte a anului viitor, înainte de termenul contractual – tronson Retter;

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

tronsonul cuprins între DN1a-DN7 și A1 în toamna anului viitor, în termenul contractual – tronson Pizzarotti.

Stadiul lucrărilor de pe Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 nORD, a cărei execuție a început luna martie, anul acesta, conform lui Scrioșteanu:

➡️ Lucrări hidrotehnice – Reprofilarea albiei râului Colentina a fost finalizată;
➡️ Lucrări aferente pe corpul autostrăzii:
✅️ Stabilizare teren fundare: 94% realizat;
✅️ Umpluturi terasament: 57% realizat;
✅️ S-a demarat activitatea de umplutură din balast în spatele culeelor;
✅️ Strat de formă: 60% executat;
✅️ Fundație din balast: 31% realizat;
✅️ Strat din balast stabilizat cu liant: 7% realizat;
✅️ S-a demarat așternerea de mixtură asfaltică Bază AB22.4 bază 50/70: ;
✅️ Podețe casetate: 92% executat;
✅️ Podețe tubulare: 93% realizat;
✅️ au început lucrările la parcare de scurta durată km 14+500 la nivel de decapare, finalizată, și stabilizare teren fundare;
✅️ Au fost demarate lucrările de instalare a sistemului de iluminat pentru zona Parcare km 14+500 și noduri rutiere. La DN7 au fost începute activități de montare tub protecție și cablu energie, montare stâlp de iluminat cu fundații.
✅️ 63 de relocări de utilități sunt in curs de execuție;
➡️ Lucrări aferente structurilor:
✅️ Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7 (733 m): 95% din piloții forați sunt realizați; 22/40 radiere și 16/40 elevații finalizate; a început aprovizionarea cu grinzi prefabricate, 70 grinzi beton au fost deja livrate în șantier urmând a fi instalate în perioada 15-17 decembrie 2025.
✅️ Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea (17 deschideri, 650 m). 100% din piloții forați sunt realizați. De asemenea, 13/17 radiere și 22/34 elevații sunt finalizate. În plus, au fost demarate lucrările pentru grinda de rezemare și execuția cuzineților pentru montare grinzi. 60/180 grinzi din beton au fost instalate, iar lucrările de poziționare a predalelor sunt încă în execuție. Începând cu 11/12/2025 a început instalarea altor 48 grinzi la aceasta structura.
✅️ Pasaj pe DN1A peste autostradă, km 12+130 (40 metri): piloții forați, radierele și elevațiile sunt finalizate. Cele 12 grinzi prefabricate au fost instalate, iar poziționarea predalelor este de asemenea finalizată. Armarea și cofrarea la placa suprastructurii este în curs de execuție.
✅️ Pasaj pe drum de exploatare peste autostrada, km 18+303 (41 metri) – piloții forați, radierele și elevațiile sunt finalizate. Execuția cuzineților pentru montarea grinzilor este finalizată, iar in Decembrie vor fi instalate si grinzile. Pe data de 13/12/2025 se vor instala grinzile la aceasta structura, cu mențiunea că este vorba despre grinzi mixte care au talpa inferioară din metal, protejată cu zinc.
✅️ Pasaj pe drum de exploatare peste autostrada, km 19+595 (41 metri): piloții forați sunt finalizați, radierele și elevațiile sunt în lucru. Execuția cuzineților pentru montarea grinzilor este finalizată, iar in Decembrie vor fi instalate și grinzile. Pe data de 13/12/2025 se vor instala grinzile la această structura, cu mențiunea că este vorba despre grinzi mixte care au talpa inferioară din metal, protejată cu zinc.
✅️ Pod pe autostradă peste râul Bâldana km 4+024 (53 metri): piloții forați au fost finalizați.
✅️ Pod pe autostradă peste râul Dâmbovița km 2+999 (53 metri): 80% din piloții forați sunt realizați, iar lucrările continuă.
ℹ️ Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.

În șantier sunt mobilizați 764 de muncitori și 266 de utilaje. (fără a lua în calcul cele 190 de camioane ce transportă material).

Autostrada A0 Nord Lot 1
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu
Autostrada A0 Nord Lot 1
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu

Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca și are o lungime de 17,5 km, iar amplasamentul lucrărilor este situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ-teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.

Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.

Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026. La finele lunii noiembrie, Retter Group a anunțat că a început asfaltarea pe lotul 1 Dragomirești – Corbeanca al Autostrăzii Ao.

“Am profitat zilele trecute de vremea bună și am așternut primul strat de asfalt pe lotul 1 al A0 Nord, la kilometrul 19. S-a lucrat la foc automat și am reușit în două zile să așternem peste 1.100 de tone de asfalt. Din păcate, vremea nu ne-a permis să continuăm, dar echipele noastre nu au slăbit ritmul din șantier și au mers înainte cu lucrările la structurile de pe traseu.”, au transmis reprezentanții Retter.

Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi, potrivit 130km.ro.

  • Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5 km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023.

  • Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0 km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5 km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în decembrie 2024.

  • Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6 km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3 km deschiși în decembrie 2024. Termen deschidere (Cestrin): noiembrie 2025.

  • Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47 km, constructor asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durată de proiectare: 12 luni, durată de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.

Autostrada A0 București are 100 km, iar pe harta Cestrin porțiunile marcate cu roșu sunt cele deja deschise circulației, iar cele marcate cu albastru sunt cele la care încă se lucrează.

Autostrada A0 Centura București

Lungime: 100,7km.

Potrivit 130km.ro, stadiul A0 este : în exploatare (72%); în execuție (28%); planificată (0%).

Segmentul Sud al autostrăzi A0 este împărțit în următoarele 3 loturi:

Lotul 1, A2 – CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019. O secțiune de 6,00km între Popești Leordeni și CF902/Jilava deschisă în Aprilie 2024, diferența deschisă în Iulie 2024

Lotul 3, DN6 – A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat în aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis în iunie 2025.

Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în 4 loturi:

Lotul 1, DJ601 – DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa – Pizzarotti – Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023

Lotul 2, DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumați), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023, diferența deschisă în Decembrie 2024.

Lotul 3, DN2 (Afumați) – DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023. 2,3km deschiși în Decembrie 2024

Lotul 4, DN3 (Cernica) – A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.

 

Lot Stadiu Deschidere
Sud: I.A2 – CF902 (Jilava) Deschis Apr.2024, Iul.2024
Sud: II.CF902 (Jilava) – DN6 Deschis Dec.2023, Apr.2024
Sud: III.DN6 – A1/DJ601 Deschis Iun.2025
Nord: I.DJ601 – DN1 (Corbeanca) In executie 2026
Nord: II.DN1 (Corbeanca) – DN2 (Afumati) Deschis Nov.2023, Dec.2024
Nord: III.DN2 (Afumati) – DN3 (Cernica) Deschis partial, restul in executie Dec. 2024, 2026
Nord: IV.DN3 (Cernica) – A2 In executie 2026