Speranțe pentru deblocarea Canalului Suez: Nava Ever Given a fost întoarsă, dar nu plutește încă

Canalul Suez Blocat Sursa: Captura BBC

Imensa navă container Ever Given care blochează de aproape o săptămână Canalul Suez, a început să se miște, lăsând să se întrevadă speranța ieșirii din această criză care a generat pierderi de miliarde de dolari, potrivit Le Figaro.

Nava de peste 200.000 de tone a fost îndreptată în proporție de 80% în „direcția bună”, a precizat autoritatea care gestionează canalul.

Potrivit proprietarului navei, compania japoneză Shoei Kisen, nava a fost „întoarsă”, dar nu plutește încă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Autoritatea egipteană care gestionează Canalul a explicat că cargobotul a fost îndreptat în proporție de 80% în „direcția bună” iar spatele navei „s-a îndepărtat cu 102 metri de mal, în condițiile în care anterior se afla la doar patru metri distanță”.

În cursul dimineții, site-urile de urmărire a traficului maritim Vesselfinder și myshiptracking arătau că partea din spate a navei cu o lungime de 400 de metri s-a îndepărtat de malul vestic al canalului.

Ever Given a eșuat marți și a blocat complet această cale de navigare cu o lățime de 300 de metri și o lungime de 190 kilometri, una dintre cele mai frecventate din lume. Pe aici trece circa 10% din comerțul maritim internațional și fiecare zi de întârziere antrenează costuri estimate între 6 și 10 miliarde de dolari pentru comerțul mondial.

În total, aproape 400 de nave erau blocate duminică la cele două extremități ale canalului care leagă Marea Roșie de Mediterana.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: