S-a terminat întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj la Podul peste Dunăre de la Brăila, al treilea pod ca mărime din Europa, anunţă secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Japonezii de la IHI Infrastructure, responsabili cu întinderea cablurilor principale, încheie astfel una dintre cele mai dificile operaţiuni de pe şantier, etapă care a început în această primăvară.

„Golden Gate” de România, cum i s-a spus podului cu o lungime de 2 kilometri, a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 60%, iar acum începe instalarea pieselor metalice, segmentele de tablier şi grinzile de la viaductele de acces, lucrări care se fac cu o macara de 600 de tone.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„S-a încheiat una dintre cele mai importante operaţiuni ale construirii podului de la Brăila : a fost finalizată întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj. A început execuția toroanelor suplimentare (ce se vor realiza intre blocurile de ancoraj si turnuri). De joi vor începe operațiunile de poziționare a grinzilor necesare realizării viaductului de acces Brăila, iar în perioada următoare va începe montarea tablierului metalic al podului. Pentru aceste lucrări de amploare vor fi folosite utilaje speciale și o macara de circa 600 de tone. Continuă relocarea utilităților și lucrările pe zona drumurilor de legătură ale podului. Stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%”, a precizat secretarul de stat.

 

Antreprenor general este asocierea italo- niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat contractul de aproape o jumătate de miliard de euro. Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019.
Ancorat de japonezi, dar întârziat chiar de Stat
Podul de la Brăila ar putea fi deschis la sfârşitul anului viitor, însă fără ca toate drumurile de legătură să fie terminate. La începutul anului, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă atenţiona asupra riscului ca podul să rămână „muzeu” pentru că nu erau finalizate exproprierile şi nici nu sunt terminate relocările de utilităţi.
La începutul lunii, la prima vizită pe şantier, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că termenul de finalizare este decembrie 2022.
Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018.