VIDEO Șanse mari să putem circula pe primii kilometri din Autostrada Sibiu-Pitești la sfârșitul anului viitor – Asociația Pro Infrastructură

Asfaltare A1 Sibiu Boiţa Captură video Sursa Foto : Captură YouTube

Șantierul de pe Autostrada A1 Sibiu-Boița avansează bine și există șanse mari să putem circula pe primii kilometri din Autostrada Sibiu-Pitești la sfârșitul anului viitor, afirmă Asociația Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.

Asociația Pro Infrastructură a realizat o filmare aeriană de pe cei 13,17 km ai șantierului Autostrăzii A1 Sibiu-Boița. API susține că tot ce mai este nevoie ca șantierul să avanseze rapid este „multă determinare din partea constructorului (PORR) și puțin noroc de vreme bună și dealuri ascultătoare”.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Hartă interactivă a construcției poate fi văzută aici.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia primului lot al celei mai aşteptate autostrăzi din România a fost semnat în aprilie 2019 cu antreprenorul Porr din Austria pentru 129 milioane de euro, adică 10 milioane de euro pe kilometru. Lucrările au început în primăvara anului 2020, iar termenul de execuţie este de 3 ani.

Însă primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti ar urma să fie deschis circulaţiei până la sfârşitul anului viitor, înainte de termenul contractual, aprilie 2023.

Segmentul Sibiu-Boița cu o lungime de 13 kilometri mai cuprinde:

  • încă un viaduct, la Tălmaciu, cu 10 deschideri și lung de 400 de metri;
  • 2 noduri rutiere;
  • 2 spații de servicii;
  • 27 de poduri și pasaje;
  • tot atâtea podeţe.

Al doilea lot în lucru al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti este secţiunea 5 Piteşti – Curtea de Argeş cu o lungime de 30 km, unde antreprenorul Astaldi din Italia a început în urmă cu câteva luni lucrările.

Pentru Lotul 4 Curtea de Argeş – Tigveni, CNAIR a semnat contractul tot cu antreprenorul PORR în noiembrie.

Loturile de mijloc, 2, 3 (cele mai dificile) sunt în diferite etape de evaluare sau contestaţii.

Pe lotul 2, din şase constructori calificaţi de la care CNAIR aştepta oferte pentru următoarea etapă, doar turcii de la Mapa au depus o ofertă.

În ce privește lotul 3, cei şase constructori rămaşi în licitaţia restrânsă pentru proiectare şi execuţie pot depune oferte până la 20 ianuarie 2022, după ce Compania de Drumuri a prelungit termenul-limită.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: