Revelionul, în cifre (date ANAT): Turiştii români au cheltuit 45 de milioane de euro pentru destinaţiile externe şi 30 de milioane de euro pentru cele interne

vacante, craciun, revelion, romani Sursa: Unsplash

Turiştii români au cheltuit cu prilejul Revelionului 45 de milioane de euro pentru destinaţiile externe şi 30 de milioane de euro pentru cele interne, preferate fiind staţiunile rurale şi Valea Prahovei, arată datele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), citate de Agerpres.

Astfel, pe Valea Prahovei, Predeal, Poiana Braşov au fost 20.000 de turişti, în alte staţiuni montane (Păltiniş, Rânca, Vatra Dornei, Borşa, Slănic Moldova, Semenic) – 15.000 de turişti, în timp ce turismul rural (Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina, Mărginimea Sibiului, Neamţ, Apuseni, Oltenia de sub munte etc.) a atras 70.000 de turişti, staţiunile balneare (Băile Felix, Băile Herculane, Sovata etc.) – 25.000 de turişti, iar oraşele turistice (Braşov, Sibiu, Cluj, Timişoara, Iaşi) – 7.000.

Prin agenţiile de turism, turiştii au ales cel mai mult staţiunile balneare şi cele montane, dar creşte şi numărul rezervărilor pentru pensiuni rurale.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cheltuielile pentru destinaţiile interne au fost de circa circa 30 de milioane de euro.

“Dezavantajul a fost că minisejurul de Revelion a fost mai scurt, ţinând cont că noaptea de Revelion a fost în weekend. Pentru România, durata de şedere a fost de 2-3 nopţi, faţă de 4-5 nopţi, cât ar fi fost dacă erau mai multe zile libere. Revelionul 2022 nu se compară cu ultimul Revelion normal, din 2020, însă a înregistrat o creştere considerabilă faţă de Revelionul 2021”, a spus Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al ANAT.

Potrivit acestuia, odată cu anunţarea relaxării restricţiilor, pe 7 decembrie (certificat verde extins – s-au acceptat şi teste PCR sau antigen, plus eliminarea orelor limită), rezervările au crescut peste noapte, pentru turism intern, Revelion, cu 30%.

În alte ţări, destinaţiile preferate au fost Egipt (Sharm El Sheikh, Hurghada) – 5.000 de turişti, Dubai – 3.000 de turişti, destinaţii exotice (Zanzibar, Republica Dominicană, Maldive, Sri Lanka, Kenya, America Latină – Mexic, Peru, Panama, Costa Rica etc.) – 5.000 de turişti, croaziere (Caraibe, Oceanul Indian etc.) – 1.000 de turişti, city break-uri Europa (Atena, Paris, Praga, Roma, Barcelona etc.) – 10.000. Alte destinaţii europene (Franţa – Coasta de Azur, Alsacia, staţiuni montane, Spania, Portugalia, Austria – ski) – 5.000, Turcia (Istanbul, Antalya, Capadocia) – 3.000, Bulgaria (staţiuni montane) – 5.000, Malta – 500, Tunisia – 500, Iordania – 300.

“Pentru destinaţiile externe, estimez cheltuieli de circa 45 de milioane de euro. Tarifele au fost pentru absolut toate buzunarele, de la 150 de euro de persoană pentru Revelion la munte în Bulgaria, până la 2.000, 3.000 sau 4.000 de euro de persoană pentru destinaţiile exotice”, a continuat Bădulescu.

S-a observat o dorinţă mare a românilor de a călători acolo unde au fost restricţii mai mici şi în special în destinaţiile verzi. Din cauza restricţiilor mari şi a noului val omicron, destinaţiile vest-europene au fost mai puţin căutate decât anii trecuţi. Multe pieţe de Crăciun nu s-au mai deschis, însă s-a menţinut apetitul turiştilor români pentru destinaţii exotice şi calde.

Datele centralizate de Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) arată că doar 121.000 de turiști și-au petrecut Revelionul 2021/2022 într-o destinație din România, cu 32% mai puțin în comparație cu Revelionul 2019/2020, și au cheltuit aproape 25,6 milioane de euro, în
scădere cu 40% raportat la aceeași perioadă a anului 2019, an de referință în turismul autohton. Cea mai mare scădere – de 57% – s-a înregistrat în hotelurile si restaurantele din Bucuresti si orașele din țară. Multe locații nu au fost deschise din cauza lipsei de turiști, dar și de personal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: