Investițiile în infrastructură pentru ciclism pot încuraja naveta cu bicicleta, reducând astfel poluarea în marile orașe, arată un nou studiu, citat de nytimes.com. Una dintre cele mai mari creșteri în ceea ce privește mersul cu bicicleta s-a înregistrat în Paris, un oraș în care zeci de km de piste au fost adăugate în infrastructura orașului doar în ultimele luni. Capitala Franței este unul dintre orașele unde au apărut piste temporare, extinse în timpul pandemiei.
O dată cu apariția de piste de biciclete noi pe marile străzi, crește numărul de cicliști din întregul oraș, nu doar de pe străzile respective, scrie nytimes.com și citează un studiu publicat de Proceedings of the National Academy of Sciences. Studiul arată că orașele unde s-a creat infrastructura necesară pentru biciclete, mersul cu acest vehicul a crescut cu până la 48% față de orașele unde nu s-au adăugat facilități noi pentru ciclism. “Sunt primele dovezi pe care le avem în încercarea de a lega infrastructura de ciclism – aceste piste tip pup-up care s-au construit – de nivelul de mers cu bicicleta în perioada pandemiei”, a spus Ralph Buehler, de la Școala de Afaceri Internaționale și Publice de la Virginia Tech, implicat în studiu.
Orașele foarte aglomerate, unde transportul public era deja popular, au înregistrat cele mai mari creșteri. Creșterile au fost mai modeste în orașele cu densitate mică, cu mai multe mașini pe cap de locuitor și care înregistrează viteze mari în trafic. Una dintre cele mai mari creșteri s-a înregistrat în Paris, oraș care a implementat un program dedicat pistelor de cilcism și cel mai mare program de piste tip pop-up. Parisul nu era cunoscut ca un oraș foarte prietenos cu cicliștii, dar actualul primar a schimbat politica. În jur de 50 km de piste au fost adăugate în infrastructura orașului doar în ultimele luni, notează francetoday.com. Anne Hidalgo, primar din 2014, și-a propus să transforme orașul într-o capitală a ciclismului, cu investiții de peste 150 de milioane de euro. Șase din zece utilizatori ai pistelor temporare sunt nou veniți în “echipa” cicliștilor din Paris, potrivit road.cc. Aceste piste au apărut inițial ca răspuns la greva din trasportul public iarna trecută și s-au extins în timpul pandemiei.