Urbano Parks, firmă fondată de antreprenorii Mircea Ilea, Alexandru Şerban şi Daniel Paraschiv din Cluj-Napoca, va demara în trimestrul III al acestui an extinderea cu 30.000 mp a parcului logistic Urbano Cluj Vest din zona de vest a oraşului Cluj-Napoca.
Parcul logistic are acum hale de 25.000 mp complet ocupate și o suprafață de teren disponibilă de cinci hectare. Odată cele 30.000 mp noi vor fi livrați, compania își va dubla spațiul disponibil. Compania clujeană mai deține 10 hectare de teren în apropiere de Turda, dar potrivit lui Daniel Paraschiv ezită să le dezvolte acum, pentru că în zonă parcurile logistice dezvoltate speculativ nu sunt, încă, privite cu ochi buni.
„Clujul e o nuca tare pentru multi dezvoltatori, noi dezvoltăm cu o abordare antreprenoriala și închiriem corporațiilor precum Emerson, deși suntem antreprenori, nu corporație precum marii dezvoltatori”, spune Daniel Paraschiv pentru Economedia.
Co-fondatorul Urbano Parks spune că dinainte să apară presiunile asupra facturilor de energie, compania dezvolta clădiri eficiente energetic, ca să reducă consumul de utilităti. Dar, potrivit lui Paraschiv, cea mai mare problemă sunt costurile în creștere cu materialele de construcție, care pun în dificultate dezvoltatorii, iar chiriile din zona industriala și logistică mai degrabă stagnează de ani de zile, în vreme ce costurile de construcție cresc accelerat.
În opinia lui Paraschiv, piața logistică și industrială românească va depăși șase milioane mp anul acesta. Întrebarea e dacă vor găsi chiriași pentru întreaga suprafață, deoarece, potrivit fondatorului Urbano Parks apetitul de dezvoltare îl depășește pe cel de închiriere.
Avantajul marilor dezvoltatori e că pot susține un grad de neocupare mai mare decât cei mici, dată fiind forța lor financiară.
„De altfel, diferența o vor face marile proiecte, deși pierdem în continuare proiecte mari către Polonia și Ungaria. Marea problemă e că nu suntem în Schenghen, lucru care ne afectează în continuare. Camioanele sunt mai încurcate de așteptarea la graniță, decât de calitatatea șoselelor românești sau de lipsa autostrăzilor”, conchide Daniel Paraschiv.