Elvețienii votează, prin referendum, pentru limitarea practic totală a reclamelor la tutun

Tigara pixabay.com

Elvețienii au votat duminică în proporție de 54% pentru interzicerea publicității la produsele din tutun dacă aceasta este accesibilă copiilor și adolescenților, potrivit primelor rezultate oficiale, citate de boursorama.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit rezultatelor preliminare – cele definitive vor fi cunoscute în cursul serii – elvețienii au refuzat însă să interzică testele pe animale și oameni, în proporție de aproape 80%.

Țara alpină, unde aproximativ o persoană din patru fumează, avea până în prezent o legislație foarte permisivă în ceea ce privește publicitatea la tutun, pe fondul unui lobby foarte puternic din partea producătorilor de tutun.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Textul prevede interzicerea oricăror reclame pentru tutun dacă adolescenții sau copii le pot vedea, cum ar fi în presă, pe afișe, pe internet sau la cinematografe. Aceleași reguli se vor aplica pentru țigara electronică. Publicitatea destinată doar adulților, cum ar fi cea prin email, rămâne permisă.

Opozanții, printre care guvernul federal și parlamentul, consideră că inițiativa merge prea departe.

“Practic, înseamnă interzicerea oricărei publicități, inclusiv pentru adulți. În numele protecției copiilor, infantilizăm adulții”, a acuzat Patrick Eperon, purtătoarea de cuvânt a campaniei NU și membră a organizației Centrul patronal, într-un răspuns pentru AFP.

Acesta a fost și argumentul Philip Morris International (PMI), numărul unu mondial al sectorului, la fel ca și British American Tobacco și Japan Tobacco, care au sediile în Elveția.

Elvețienii plătesc un tribut greu tabagismului, cu 9.500 decese pe an legate de tutun, la o populație de 8,6 milioane de locuitori. La acestea se adaugă 400.000 de persoane care suferă de o maladie cronică legată de tabagism, potrivit doctorului Jean-Paul Humair, purtător de cuvânt al taberei “DA”.