Mercedes-Benz se așteaptă să aibă fabrici care produc vehicule electrice până în a doua jumătate a acestui deceniu, dar va evita să se concentreze exclusiv pe vehicule electrice. Va menține, în schimb, liniile de producție flexibile pentru a se adapta rapid la cererea de pe piață.
Producătorul auto prevede că unele dintre liniile sale de producție din fabrici vor trece complet la electrice chiar mai devreme, a declarat șeful de producție Joerg Burzer într-un interviu pentru Reuters.
„Construirea unei fabrici de vehicule electrice necesită timp. Am adoptat o altă abordare”, a spus Burzer. „Cu siguranță vom avea câteva linii care produc doar vehicule electrice în următorii câțiva ani… vedem și fabrici întregi trecând la electrice – acesta este un subiect pentru a doua jumătate a deceniului.”
Producătorul auto premium va lansa producția modelului său EQE, dezvăluit în septembrie anul trecut la Salonul IAA Mobility, la Bremen, la sfârșitul acestui an. Mercedes pariază pe model, o adaptare electrică a clasei E cu o autonomie maximă de 660 km, pentru a crește vânzările de unități EV, deoarece transferă investițiile de la vehiculele cu ardere internă către platformele de producție electrice.
„Odată cu intensificarea producției de EQE la Bremen și mai târziu la Beijing, intrăm într-un segment în care putem livra la volume mult mai mari”, a spus Burzer.
Doar 2,3% din vânzările Mercedes-Benz Cars de anul trecut au fost vehicule electrice cu baterie, și au ajuns la 11% dacă adăugăm hibridele plug-in, care au atât motor, cât și baterie.
Începând cu 2025, se așteaptă ca mașinile electrice și hibride electrice să reprezinte 50% din vânzări, iar mașinile integral electrice vor reprezenta cea mai mare parte.