Germania s-a opus propunerii Comisiei Europene de a interzice motoarele termice în 2035, pentru că vrea să lase calea deschisă combustibililor sintetici, scriu francezii de la bfmtv.com.
Germania se opune interzicerii europene a motoarelor cu ardere în 2035 pentru a deschide calea combustibililor sintetici, a declarat luni ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, în marja unei reuniuni informale a miniștrilor europeni. Comisia Europeană a propus în iulie anul trecut o interdicție a motoarelor pe benzină din 2035.
„Vrem ca motoarele cu ardere internă să rămână o opțiune, dacă funcționează exclusiv cu combustibili sintetici”, a declarat ministrul german jurnaliştilor.
Miniștrii Transporturilor și Infrastructurii, precum și reprezentanți ai țărilor europene s-au întâlnit luni și marți la Muzeul Aerului și Spațiului din Le Bourget, la nord de Paris, în cadrul președinției franceze a Uniunii Europene. În cadrul acestei întâlniri s-au discutat inovația în transporturi, „decarbonizarea” transportului rutier, atractivitatea profesiilor din sectorul aerian și maritim, precum și transportul feroviar de marfă.
Volker Wissing, ministru liberal în coaliție cu social-democrații și ecologistii aflați la putere în Germania, s-a alăturat președinției franceze în apărarea mașinilor hibride, „o soluție intermediară” care permite anumitor șoferi să aibă o primă experiență cu electrificarea” și producătorilor pentru a „finanța tranziția”. La COP26 de la Glasgow, la sfârșitul anului 2021, aproximativ treizeci de țări și producători s-au angajat să „lucreze” pentru a se asigura că până în 2040 toate mașinile noi vândute au „zero emisii”.
Dar marile țări producătoare precum China, Statele Unite, Japonia, Franța sau Germania nu au semnat, Germania regretând că președinția britanică a summit-ului a exclus combustibilii sintetici din inițiativă.
„Suntem foarte buni la producerea motoarelor pe benzină de înaltă performanță, dar emit CO2. Trebuie să oferim mijloace de transport individuale adaptate fiecărei nevoi. Nu ne putem baza doar pe mobilitatea electrică și pe hidrogen pentru viitor”, a explicat luni Volker Wissing.
Producătorul de mașini sport Porsche, aflat în portofoliul Volkswagen, și Siemens Energy și-au unit forțele cu o serie de companii pentru a construi o fabrică pentru producția de combustibil aproape neutru în CO2 (eFuel) în Punta Arenas, Chile.
Fabrica pilot este inițial construită la nord de Punta Arenas și se așteaptă să producă aproximativ 130.000 de litri de combustibili electronici în 2022. Capacitatea va fi apoi extinsă în două etape la aproximativ 55 de milioane de litri până în 2024 și la aproximativ 550 de milioane de litri până în 2026.