Sub sancțiuni, rușii de la Avtovaz și-au reluat parțial producția

lada Sursa foto: Lada

Principalul producător rus de automobile Avtovaz și-a reluat parțial operațiunile, după ce a suspendat producția din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare.

Avtovaz, controlată de producătorul francez Renault, și-a oprit periodic fabricile din Togliatti și Izhevsk în această lună din cauza lipsei de aprovizionare cu componente electronice și a blocajului cauzat de sancțiunile occidentale aplicate Rusiei după invazia Ucrainei.

Compania rusă a anunțat că va relua producția a două modele, Granta și Niva, între 16 și 18 martie. Producția altor modele populare, Vesta și vehicule pe platforma B0 a Renault, rămâne în așteptare.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

De asemenea, scrie Reuters, Avtovaz va anunța separat un program de lucru pentru perioada de după 18 martie și va avansa vacanța corporativă pentru a stoca mai multe componente electronice și pentru a asigura operațiuni mai stabile.

Vacanța se va desfășura în perioada 4 aprilie – 24 aprilie, în locul planului inițial din 25 iulie până în 14 august.

Renault, care a revenit la profit în 2021, după doi ani de pierderi, se numără printre companiile occidentale cele mai expuse Rusiei, unde realizează 8%-10% dintre câștiguri, potrivit Citibank și refuză să iasă de pe piața rusă din cauza investiției uriașe în Avtovaz, de cica două miliarde de euro, preluarea fiind aranjată la nivel politic înalt, și de teama ca Rusia să nu naționalizeze Avtovaz.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: