Constructorul român UMB lucrează și pe timpul nopții pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați, șosea de 11 kilometri care ar trebui să fie terminată în 2024, dar cu șanse reale să fie deschisă circulației în avans față de termenul din contract.
Compania de Drumuri a publicat cele mai imagini de pe șantier, de această dată cu lucrări care se desfășoară pe timpul nopții. Spre deosebire de alți constructori, firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au un program de lucru diferit, cu patru săptămâni de lucru și una liberă care se ajustează înainte de marile Sărbători. Lucrările de noapte nu reprezintă o premieră la UMB, toamna trecută CNAIR dând publicității imagini cu șantierul de pe Autostrada Transilvania.
Contractul cu cel mai puternic drumar din România a fost semnat în aprilie 2021 pentru 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie. UMB a câştigat licitaţia cu o ofertă de 371 milioane lei faţă de valoarea estimată a CNAIR de 530 de milioane lei. Garanția lucrării este de 10 ani.
Drumul expres va avea câte două benzi pe fiecare sens (lățimea benzii de 3,5 metri față de 3,75 pe autostradă) și spațiu median. Pe lângă asigurarea unei variante pentru DN 22 B (digul Brăila – Galaţi), Drumul Expres Brăila – Galaţi va permite legătura şi cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila „Golden Gate de România”.
VIDEO CNAIR: UMB lucrează și noaptea pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați
În această primăvară, constructorul UMB este așteptat să înceapă lucrările și pe Centura Galați, o șosea de 33 de kilometri.