Producătorul român de telefoane iHunt vrea să se extindă pe piețele europene

ihunt

Producătorul român de telefoane mobile iHunt își propune extinderea pe piețele europene pentru exercițiul financiar viitor, printr-o platformă de tip Marketplace care este aproape de finalizare, anunță compania pe Bursă.

„iHunt îşi propune extinderea segmentului B2B la nivel internaţional şi extinderea poziţiei pe pieţele europene prin proiectul «Marketplace iHUNT», acesta fiind aproape de finalizare. Prin intermediul proiectului, Societatea va putea micşora timpul şi accelera procesul de livrare pentru cele mai multe dintre produsele electronice şi mărci din China”, arată compania.

Pe lângă acestea, iHunt plănuieşte creşterea volumului și crearea / importul de produse inovatoare, de ultimă generaţie, la costuri de producţie mici, ce vor ajuta la mărirea atât a cifrei de afaceri, cât și a profitabilităţii.

În acest context, societatea pregătește lansarea unui site internațional iHunt.eu, cu produse iHunt la preţuri competitive, cu scopul de a atrage noi parteneri B2B şi deschiderea de noi canale de vânzare. Ţinta acestui proiect este câştigarea cotei de piaţă în Europa şi extinderea portofoliului de parteneri strategici, în contextul în care situația epidemiologică a generat dificultăți de aprovizionare în cazul marilor producători din domeniu, arată documentul publicat de companie.

Activitatea iHunt constă în importul din China, urmat de comercializarea pe piața românească în principal, de telefoane mobile, gadget-uri și accesorii, respectiv produse de tip „smart home” sub marca iHunt și, într-o măsură tot mai restrânsă, a altor producători chinezi.

iHunt a pătruns şi s-a poziţionat pe piaţa românească a telefoanelor mobile în primul rând prin delimitarea şi adresarea unui segment de nişă, ca ofertant cvasi-exclusiv de terminale rezistente la şocuri şi la condiţii extreme. Potrivit estimărilor societăţii, cota de piață a iHunt în 2018 a fost de 0,8%, în anul 2019 de 1,5%, iar în 2020 se apreciază că va depăși 2,5%. În plus, compania afirmă că a început să capete tracţiune solidă şi pe alte pieţe, precum Ungaria și Bulgaria, unde vânzările au fost cu peste 300% mai mari ca în primul semestru al anului 2019.

La începutul anului 2017, compania a lansat telefoane mobile smartphone sub marcă proprie iHunt, produse exclusiv în China. În prezent, telefoanele iHunt se poziționează între primele trei branduri de telefoane mobile create de companii cu capital românesc.

iHunt a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 42,6 milioane lei și un profit net de 6,15 milioane lei, care a depășit valoarea cumulată a profitului iHunt pe ultimii 5 ani (2015-2019) și atingând un nivel de aproape 10 ori profitul din anul 2019.

La data de 30 septembrie 2020, numărul magazinelor fizice „iHUNTPartner” era de 150 de unităţi. Conform planului de dezvoltare, conducerea societăţii fixa ca ţintă deschiderea a 200 de unităţi până la sfarşitul anului 2020, obiectiv care a fost îndeplinit cu succes.

Compania a derulat două runde succesive de emisiuni de obligațiuni la sfârșitul anului 2020, și, respectiv, la începutul anului 2021. În luna ianuarie 2021, iHunt a atras 7 milioane lei, ca urmare a derulării celei de-a doua oferte de tip plasament privat de 70.000 de obligaţiuni. Prin intermediul acestei emisiuni de obligaţiuni, societatea îşi propune creşterea nivelului stocurilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *