Compania Națională Poșta Română a scos la licitație în SICAP un contract de 5 milioane lei pentru cumpărarea a 1.000 de biciclete electrice pentru factorii poștali din toată țara, după cum a mai scris Economedia aici. Bicicleta trebuie să aibă maximum 30 de kilograme, cadru unisex inscripționat cu logo-ul Poștei și roți cu dimensiunea 28 inch, motor de minimum 250 W, SCHIMBĂTOR Shimano și acumulator Li-Ion cu o autonomie de minimum 30 de kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De asemenea, bicicleta trebuie prevăzută cu sistem antifurt, ecran LCD care să monitorizeze parametrii de funcționare și sistem de prindere , în spate, a două genți pentru documente cu o masă maximă de 25 de kilograme.

Livrările se întind pe doi ani. Ofertele se deschid în 16 august, departajarea lor se face în funcție de preț, garanția acordată și timpul cât mai mic asumat de furnizor pentru reviziile de service.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În mai, Sindicatul din Poștă anunța ca probabilă această achiziție iar sindicaliștii susțineau că acestea biciclete ar fi pretextul ca să scadă salariile poștașilor, ba chiar să se facă și disponibilizări. Aceasta pentru că în norma zilnică a unui factor poștal sunt incluse numărul prestațiilor pe care le distribuie zilnic și distanța, cu un calcul de 4 km/h. Bicicletele electrice ar permite creșterea vitezei de deplasare și implicit un număr mai mare de livrări.

Sindicaliștii sunt în negocieri pentru un nou Contract Colectiv de Muncă la Poșta Română. Sindicatul cere majorarea salariilor cu 300 de lei, tichete de masă de 20 de lei și asigurarea locurilor de muncă, potrivit unui comunicat de presă. De asemenea, sunt criticate inițiativele conducerii companiei de a elimina din contractul colectiv de muncă articolele prin care sunt protejate locurile de muncă şi drepturile salariaților. Potrivit acestora, principalele ţinte vizate în vederea şubrezirii contractului colectiv de muncă sunt: eliminarea dreptului sindicatului de a fi parte activă în elaborarea şi evaluarea normelor de muncă, aplicarea rezultatelor normării, fără negocierea cu sindicatul şi eliminarea salariilor compensatorii la concediere – minima protecţie pe care o mai oferă angajatorul unui om concediat după zeci de ani de muncă.

Compania Națională Poșta Română, societate de stat cu 24.000 angajați este condusă interimar de Valentin Ștefan, director general adjunct, manager care anterior a lucrat în privat la companii precum Morgan Stanley.