Facebook, Instagram şi WhatsApp vor lansa în următorii ani facilităţi pentru care utilizatorii vor trebui să plătească, cel mai probabil, un abonament lunar, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

După ce a fost lovită serios de noul sistem de protejare a intimităţii implementat de Apple pe iPhone şi iPad, unde aplicaţiile nu mai pot urmări activitatea utilizatorilor fără acordul acestora, Meta pare să fie în căutarea unor soluţii alternative de monetizare.

Compania americană vrea să lanseze facilităţi contra cost în cadrul produselor sale, ceea ce înseamnă că, pe viitor, anumite funcţii din Facebook, Instagram şi WhatsApp vor fi disponibile doar celor care plătesc.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În acest sens, Meta anunţă că va înfiinţa o nouă divizie al cărei rol va fi chiar identificarea şi construirea în produsele companiei a unor funcţii pentru care utilizatorii să fie dispuşi să plătească.

New Monetization Experiences se va numi viitoarea divizie din cadrul Meta şi va fi condusă de Pratiti Raychoudhury, care era până acum şeful pe partea de cercetare al companiei americane.

Oficialii Meta spun că în următorii cinci ani am putea vedea o abordare diferită de cea de până acum, care va aduce pentru companie o diversificare a veniturilor.

În prezent, majoritatea covârşitoare a veniturilor Meta sunt generate de reclame.

Compania are şi câteva funcţii plătite (taxarea firmelor care vor să ia legătura cu clienţii pe WhatsApp, administratorii grupurilor de Facebook pot cere plata unui abonament pentru accesarea conţinutului exclusiv etc), însă, acestea nu sunt servicii prin care Meta să ceară bani direct de la cele peste două miliarde de utilizatori pe care-i are.